תאונת עבודה או תאונת דרכים?

עובד טען בביהמ"ש כי נפל במהלך עבודתו כי "סחב כיסאות" אולם במהלך הדיונים התברר כי למעשה נדרס בגלל ריב במקום העבודה – השופט חייב אותו בהוצאות
מעיין לביא |
בית הדין לעבודה מחק תביעת מנכ"ל שעבד בסין ותבע את מעסיקיו בארץ
אילוסטרציה: shutterstock

שופט בית משפט השלום בבת ים, שי משה מזרחי, דחה תביעה לפיצויים בגין נזקי גוף שהגיש עובד נגד החברה בה עבד, לאחר שלטענתו נפגע במהלך עבודתו.

השופט מזרחי שדחה את התביעה לאחר שלא שוכנע כי התאונה קרתה כגרסת התובע הורה לו לשלם הוצאות בסך 12.5 אלף שקלים.

בכתב התביעה שהוגש על ידי התובע נטען כי התאונה אירעה "עת ביקשה נתבעת מהתובע לשאת על גבו ערימת כיסאות (10 במספר) במטרה להעבירם ממחסן הנתבעת לאזור אחר. תוך כדי עליה במדרגות, רגלו הימנית של התובע נתקלה בשקיות שהיו על הרצפה וכתוצאה מכל הוא נפל לאחור והתגלגל במדרגות באופן שרגלו הימנית נתקלה בכיסאות וגרמו לו לחבלה של ממש" עוד נטען כי "אחד העובדים" שמע את זעקותיו של התובע ונחלץ לעזרתו עזר לו לקום והסיע אותו לביתו.

גרסה לא משכנעת

מנגד הנתבעת טענה מצדה בכתב ההגנה שהוגש מטעמה כי התאונה אירעה בנסיבות אחרות לגמרי מהנטען על ידי התובע וכי באותו יום התפתחה מריבה בין התובע לבין עובד אחר שהינו בן דודו של התובע.

קרוב המשפחה נהיה מאד נסער ונכנס לרכבו הפרטי, התובע רץ אחריו על מנת ולנסות ולהרגיע אותו וזה נכנס לרכבו במהירות וללא שהבחין בבן דודו התובע דרס אותו ללא כוונה תחילה.

השופט מזרחי שדחה את התביעה, ציין כי גרסתו של התובע לעניין הכיסאות אינה משכנעת לאחר שבסיכומיו נשען התובע, תרתי משמע, על כיסאות הפלסטיק המובאות בעדויות הצדדים אלא שמעדותו של התובע ועדיו עלה כי כלל לא נדרש לכיסאות פלסטיק אלא לכיסאות עץ שנצבעו אותו יום ונעטפו בניילונים.

השופט: נפל 8 מדרגות? זה לא הוכח

"לא מתקבל על הדעת שהעד אשר שהה במחסן, יצא ונכנס ממנו תכופות, לא שמע את התובע נופל שמונה מדרגות לפחות ונחבל. והרי שמע את הוויכוח מחוץ למחסן. הוסף לכך את העולה מתמליל השיחה במהלכה לא ניכר כי התובע עומד על נסיבות התאונה אלא דווקא מנסה לשכנע את המנהל כי לא ייגרם לו כל רע בתמיכה בגרסתו ונמצאת מגיע למסקנה כי התאונה לא אירעה כנטען בכתב התביעה, למצער לא הוכחה כנטען", כתב השופט מזרחי בהחלטתו.


לצפייה ודירוג כבוד השופט שי משה מזרחי


משרד עורכות הדין טירן פז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות