האם האב יוכל לנפוש עם ילדיו בסיישל למרות הקורונה? מה קבע בית משפט לענייני משפחה פתח תקווה

העלייה בתחלואה מעוררת ויכוחים חדשים בין גרושים. הפעם, אם שדרשה לאסור על האב לצאת עם הילדים לחו"ל בשל התפרצות המגפה. ביהמ"ש קיבל את עמדתה
גילי סיוון-כהן |
דיילות בזמן קורונה. אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט לענייני משפחה פתח תקווה, הילה מלר-שלו, קיבל בקשה של אם שלא לאפשר לאב לצאת לחופשה ביחד עם שני ילדיו לקפריסין ולאיי סיישל, זאת בשל מגפת הקורונה שחזרה להשתולל בעולם. באשר לנסיעה לאיי סיישל, השופטת קבעה כי האב יכול להגיש בקשה נוספת עם התקרבות מועד הנסיעה.

האם שהגישה את התביעה נגד האב, טענה כי היא אינה מתנגדת עקרונית לנסיעת הילדים לחו"ל אך הדבר מותנה לשיטתה בשיפור דרמטי בתחלואת הקורונה, חיסון הקטינים ומעבר פרק הזמן שבו יהיו מחוסנים מפני הנגיף, כל זאת בתנאי שהיעד שאליו יטוסו עם האב יוגדר כיעד "ירוק". לטענתה במרוצת התקופה שמאז פרוץ מגיפה הקורונה ועד היום חלים תדיר שינויים באורחות החיים בארץ ובעולם, הגוזרים על האוכלוסייה צורך בהתאמה מתמדת של אופן ההתנהלות, לעיתים על בסיס יומיומי, דבר המחייב גמישות.

לחיות בצל המגפה

האב טען מנגד, כי יש מקום לנהל את החיים גם בצל מגפת הקורונה וכי אף הוא חושש כי אם לא ייסע עם הקטינים עתה, יחמיץ הזדמנות מפאת החמרה במצב. עוד נטען על ידו כי הנסיעה לאיי סיישל משמעותית לאור העובדה כי היא נערכת במסגרת חגיגות בר המצווה שיחגוג הבן בחודש דצמבר 2021.

כאמור, השופטת מלר-שלו מבית משפט לענייני משפחה פתח תקווה, קיבלה את טענות האב וציינה כי מאז הוגשה בקשת האב לבית המשפט, ניכרת מגמת ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל ובמדינות העולם, והדברים ידועים ועל פי מידע של משרד הבריאות המתפרסם תדיר ניכרת אף התפשטות ווריאנט הנגיף מסוג "דלתא". בהלימה, הוחמרו באחרונה נוהלי הכניסה והיציאה מישראל בשבועות האחרונים וניתנות לציבור הנחיות המשתנות בשים לב למצב הדברים הנוהג ומספר המאומתים, לרבות בדבר עריכת בדיקות PCR לפני הנסיעה ולאחריה.

אולי עוד יש סיכוי

"בנסיבות אלה ובשקלול האמור לעיל", כך לפי החלטת השופטת מבית משפט לענייני משפחה פתח תקווה, "מצאתי את סירוב האם למתן אישור ליציאת הקטינים את הארץ לצרכי חופשה ליעדים המבוקשים, כמניח את הדעת, לכל הפחות למצב הדברים דהיום. גם אם יש טעם בעמדת האב, סבורני כי לא די בה, בנסיבות העניין ולמצער עת הזו, כדי להטות את הכף באופן המאפשר להיעתר לבקשתו; זאת ביתר שאת בהיות שני ההורים אפוטרופסיים טבעיים על הקטינים".

השופטת ציינה עוד כי לא מצאה להיעתר לבקשת האב להתיר את נסיעת הקטינים עמו לקפריסין בחודש יולי. "עם זאת", הוסיפה, "ובהינתן השינויים התדירים המתרחשים, לרבות הנחיות עקב התפשטות נגיף הקורונה בארץ ובחו"ל, והעובדה כי הנסיעה לאיי סיישל מתוכננת לחודש אוגוסט, אין מונע הגשת בקשה בנדון, בהתאם למצב הדברים הנוהג סמוך למועד הנסיעה המתוכנן ולאחר הידברות בין ההורים".

_______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת הילה מלר-שלו

________________________________________________________________

עו"ד סמדר אלטרס

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות