מדריך להסדרת חובות

נושים יעשו כל שביכולתם כדי לקבל את כספם ולא יהססו לנקוט בהליכים אגרסיביים של הוצל"פ שבצדם גם סנקציות קשות. עו"ד יוסף שמחון מנחה איך תוכלו לפתוח דף חדש
פשיטת רגל אין כסף חדלות פירעון
אילוסטרציה evanto

זה בדרך כלל קורה ברגע אחד עם שיחה מפקידה בבנק שמודיעה שהגעתם לקצה הגבול שהוצב לכם, שאין יותר אפשרות להוראות קבע, אין יותר אופציה לקחת הלוואה והתרחקתם מאד מהאזור הבטוח שבו אתם יכולים להשתמש בכספכם באופן נזיל ותדיר.

ספקים, לקוחות ושאר נושים בדרך כלל יהיו נחמדים כל עוד הם בצד נותני השירות ואתם הלקוחות המשלמים. אבל המצב הופך נפיץ יותר כאשר אתם, כלקוחות, לא משלמים את החוב שלכם. אז, הנושים יעשו הכל על מנת להבטיח את החזרת כספם וייתכן ואפילו שינקטו בהליכים אגרסיביים של הוצאה לפועל ותביעות משפטיות.

כל צד שחייבים לו, רשאי לפעול מבחינה חוקית במספר דרכים במטרה לקבל את כספו. כאשר מפעילים בקשה להוצאה לפועל יחד עם תביעת משפטית, ישנן מספר סנקציות בהן ניתן לנקוט.

אלו הסנקציות:

  1. עיקול חשבון בנק במצב שבו הוא מערב את ההוצאה לפועל ואת בית המשפט, וכך יוצר לחייב שורה של סנקציות קשות כמו עיקול משכורת, עיקול חשבון הבנק ועיכוב רישיון הנהיגה.
  1. מניעת ביצוע פעולות פיננסיות פשוטות בבנק כמו הוצאת כסף ולקיחת הלוואה.

  2. צווי עיכוב יציאה מהארץ – אם ישנה סכנה לבריחתו של החייב מהארץ בטרם שילם את חובותיו.

  3. דירוג אשראי נמוך – "כתם" שעלול לגרוע מהחייב להצליח לקבל הלוואות או אישור למשכנתא בעתיד וקושי בהתנהלות מול חברות אשראי וביטוח שבודקות את הרקע של העמית.

 

עו"ד יוסף שמחון

להסדיר תשלום מול הנושים

מחיקה והסדרה של חובות היא תהליך במסגרתו המדינה מאפשרת לחייב לסדר מחדש את תשלום חובותיו מול הנושים ולפי ההסדר יוכרע כמה מכל חוב, יוכל החייב לשלם. בעבר ההנחה הרווחת הייתה שסידור שכזה, במסגרתו מוסדרים חובותיו של אדם היא נחלתם של מעטים ועליהם להיות טייקונים או בעלי שליטה או מפורסמים מאד כדי לקבל "תספורות" או קיצוצים משמעותיים החובות.

במציאות שלנו היום, המחוקק רואה את עניין הסדרת החובות כטובת שני הצדדים. גם המדינה מבינה שהתושבים בה נקלעים למצב בעייתי מכורח המציאות, ולכן מאפשרת להם לנהל תהליך שבסופו גם יצליחו לשלם את חובם וגם לפתוח דף נקי וחדש על מנת להשתקם ולחזור להתנהלות כלכלית רגילה, בין אם מדובר באדם פרטי או בין אם מדובר בתאגיד.

למען הסדר הטוב, מומלץ שתיקחו איתכם אל הבנק עורך דין מקצועי שיידע לנהל עבורכם את המו"מ אל מול הבנק ולהשיג עבורכם את התוצאה הטובה ביותר.


עו"ד יוסף שמחון

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות