11 חודשי מאסר לשחקן משה איבגי

השחקן ירצה עונש מאסר לאחר שהפרקליטות ערערה על עבודות השירות שנגזרו עליו תחילה. ביהמ"ש קבע גם פיצוי של 30 אלף שקלים לאחת המתלוננות
רונן לוי |
השחקן משה איבגי במהלך משפטו. צילום: משה ועקנין, פלאש 90

שופט בית משפט השלום בחיפה, זיו אריאלי, גזר 11 חודשי מאסר על השחקן משה איבגי, אשר הורשע בביצוע שתי עבירות של מעשה מגונה והטרדה מינית. השופט אריאלי הורה לו לפצות גם את המתלוננת ב-30 אלף שקלים.

נגד איבגי, הוגש כתב אישום הנושא ארבעה אישומים שם יוחסו לו עבירות מין אותן ביצע על פי הטענה בארבע מתלוננות. איבגי כפר בעובדות ובעבירות שיוחסו לו, ולפיכך נקבע התיק לשמיעת ראיות. במהלך שמיעת הראיות הודיעה המאשימה על חזרתה מהאישום השני שבכתב אישום, ולפיכך הנאשם זוכה מאישום זה.

לפני כשנה נגזר דינו של איבגי והוטלו עליו חצי שנת עבודות שירות ופיצוי בסך 10 אלף שקלים למתלוננת אחת זאת לאחר שבהכרעת הדין איבגי הורשע בעובדות שיוחסו לו באישום הראשון, ובביצוע שתי עבירות של מעשה מגונה.

ניצל את כוחו ואת מעמדו

בהכרעת הדין קבע השופט אריאלי במהלך חודש אוגוסט 2012, עת עבדו איבגי והמתלוננת במסגרת הפקה וצילומים של סרט קולנוע – איבגי כשחקן ראשי, והמתלוננת א' כעובדת במחלקת אביזרים – ניגש הנאשם אל המתלוננת א' מאחור, בעת שהייתה ישובה על ארגז בפינת קפה באולפן, הכניס את ידו דרך המחשוף האחורי של גופיה שלבשה, וליטף את גבה לכל אורכו.

כששאלה א' את הנאשם לפשר מעשיו, השיב לה כי "פרצה קוראת לגנב". בחלוף מספר חודשים השתתפו השניים בהפקה ובצילומים של סדרת טלוויזיה. במהלך הפסקה בין צילומים, חיבק הנאשם את המתלוננת א' חיבוק חזק וממושך, ובמקביל קירב את פיו לאוזנה ולחש לה כי הוא רוצה "לזיין אותה".

באותה הכרעת הדין זוכה איבגי מחמת הספק, מהמעשים והעבירות אשר יוחסו לו באישום השלישי. קבעתי כי מעשים אלו לא הוכחו במידה הנדרשת במשפט פלילי, וזאת על אף שעדות המתלוננת ג' נמצאה מהימנה. לקביעת השופט אריאלי נותר ספק קל – אך סביר – כי המגע בין הנאשם לבין המתלוננת ג', המתואר בכתב האישום – היה אקראי ולא מכוון. עוד זוכה איבגי מהעבירות שיוחסו לו באישום הרביעי. השופט קבע כי המעשים המיוחסים לו בכתב האישום – הוכחו, אולם עם זאת, אין בהם כדי לגבש את יסודותיה של עבירת ההטרדה המינית אשר יוחסה לאיבגי באישום זה.

ערעור הדדי

שני הצדדים הגישו ערעורים לבית המשפט המחוזי – הן על הכרעת הדין והן על גזר הדין ובחודש מרץ השנה ניתן פסק הדין על ידי בית המשפט המחוזי. כאשר ערעור של איבגי נדחה עוד נקבע כי ליטוף גב המתלוננת א' לכל אורכו עד לעצם הזנב, מתחת לגופיה – הינו מעשה מגונה, ואף תגובתו של הנאשם כי "פירצה קוראת לגנב" מצביעה על היסוד הנפשי ומלמדת כי אין המדובר במגע מקרי. אשר לאירוע השני באישום הראשון, נקבע כי מדובר במעשה מבזה ומגונה, וכי היסוד הנפשי נלמד מעצם המעשה.

ערעור המדינה ביחס לזיכוי הנאשם מהאישום השלישי – התקבל, פה אחד והוא הורשע במעשה מגונה. זאת לאחר שדקות ספורות טרם החלה הצגה בה השתתף איבגי, שהו מאחורי הקלעים, לבדם, איבגי ומנהלת ההצגה. איבגי ישב על כיסא, ואילו המתלוננת עמדה מולו. הוא שאל אותה שאלות אישיות שונות, ובהמשך ביקש ממנה חיבוק.

במהלך אותו חיבוק – נוצר מגע בין ידיו של הנאשם לבין צידי החזה שלה וכן מגע בין ראשו לבין החזה שלה. המתלוננת שהיתה בסערת רגשות ציינה בפני אנשים שונים כי איבגי פגע בה ובית המשפט קבע כי הוא דחף את ראשו לחזה של המתלוננת וכן כי מישש בידו את החזה.

משכך, הרי ש: "דחיפת פרצוף לתוך החזה ומישושו (או הנחת ראש בין השדיים) מתיישבים עם יסודות העבירה של מעשה מגונה כהגדרתה בחוק, ועצם המעשה מלמד גם על היסוד הנפשי. חיבוק חברי לא מזמין חיכוך הפרצוף עם החזה של ג', ומישושו על ידי איבגי", נכתב. גם ערעור המדינה ביחס לזיכוי הנאשם מהאישום הרביעי – התקבל, ברוב דעות והוא הורשע גם בהטרדה מינית לאחר שהמתלוננת סיפרה על כך שעברה פגיעה מינית.

"התבטאויותיו מעוררות קבס"

השופט ציין בגזר הדין כי בנוסף לפער הגילאים בין הנאשם לבין המתלוננת, קיים ביניהם גם פער משמעותי בכוח ובמעמד. הוא מוכר לכל צרכן תרבות בישראל. מעמדו – גם בתיאטרון, אך גם מחוץ לתחומי התיאטרון – ברור ונהיר והמתלוננת ג', לעומתו, אישה צעירה, מנהלת הצגה.

"מעשי הנאשם בוצעו במהלך עבודה משותפת עם המתלוננת ג'. מאחורי הקלעים, דקות ספורות לפני תחילתה של הצגה, ובעת שהקהל כבר ישוב במקומו וממתין לתחילת ההצגה. ההתרגשות הכרוכה במעמד מסוג זה, התחלפה באחת אצל המתלוננת ג' בתחושת ביזוי, פגיעה בכבודה ובגופה", כתב השופט אריאלי.

השופט הוסיף לגבי עבירת ההטרדה המינית: "התבטאויותיו של הנאשם באותה שיחה עם המתלוננת ד' – מעוררות קֶבֶס. המדובר בהתבטאויות מבזות ובזויות. לאף אדם אין זכות לפנות בצורה מבישה שכזו לאף אישה. וכשהדברים נאמרים בחוסר רגישות מופגן, שניות ספורות לאחר שהמתלוננת חשפה בפני הנאשם את סגור ליבה ואת דבר הפגיעה המינית שחוותה בילדותה – הרי שמדובר בשפל מוסרי של ממש".

___________________________________________________

לצפייה ודירוג השופט זיו אריאלי

_________________________________________________

עו”ד בן מעוז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות