תאונת עבודה – דעו את זכויותיכם!

נפצעתם במהלך העבודה וזו כמובן סיטואציה לא נעימה מול המעסיקים, אולם כיצד עליכם לנהוג? את מי תובעים ומה בכלל מגיע לכם? עו"ד ג'ני זיו במדריך מיוחד
עו"ד ג'ני זיו |
תאונת עבודה, אילוסטרציה

אתם עובדים כבר יותר מ-10 שנים באותו מקום, אתם מכירים את הבעלים, המזכירה וצוות העובדים ואתם מרגישים שזו המשפחה השנייה שלכם אבל אז פתאום אתם עוברים תאונה בעבודה שגרמה לכם לפציעה ומגיע לכם פיצוי בגינה. פתאום הפרצופים שאתם מקבלים משאר העובדים בחברה כבר פחות מחיוכים כלפיכם, ואתם מרגישים שהפכתם להיות סוג של אויבים.

ולמה? בגלל שדרשתם את מה שמגיע לכם? עו"ד ג'ני זיו מסבירה איך ניתן לפעול אם נקלעתם לסיטואציה כזו.

הרי ידוע שהמטרה הראשונה של כל חברה מסחרית היא להרוויח כסף, וברגע שאתם מאיימים בסכומים גדולים על הארנק של הבעלים, פתאום אתם "מחוץ למשפחה".

אז מי אחראי לפצות את העובד?

ישנם מספר גורמים אותם ניתן לתבוע: ראשית – ניתן להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי. את זה ניתן לעשות תוך שנה מיום התאונה.

במידה והתאונה קרתה לעובד בעקבות התרשלות של המעסיק, ניתן להגיש תביעת נזיקין כנגד המעסיק בנוסף לתביעה שהוגשה לביטוח לאומי.

במידה ולעובד יש ביטוח בחברה פרטית, והפוליסה שלו מכסה גם נזקים מתאונת עבודה, העובד רשאי לתבוע גם את חברת הביטוח שלו בנוסף לתביעה כנגד המעסיק והתביעה לביטוח לאומי.

דבר שרבים לא יודעים הוא שתאונת עבודה, מעבר לכך שיכולה לקרות בעבודה, יכולה גם לקרות בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה.

למשל: קרתה לכם תאונה כשחניתם את הרכב בחניית הבית בדרך מהעבודה? זו תאונת עבודה לכל דבר ועניין!

 

מהן האפשרויות העומדות בפניכם במידה ונפצעתם?

ראשית, יש ליידע את המעסיק שלכם: דוח תאונת עבודה הוא ההתחלה והבסיס לכל התהליך. המעסיק למעשה חותם שהוא מודע לזה שקרתה תאונת עבודה.

לאחר מכן, במידה ויש, אתם צריכים לקחת את כל הפרטים של העדים לאירוע: צלמו את המקום ואת הפגיעות שנוצרו ברכוש או בגוף שלכם.

חשוב שכל הפרטים המתועדים יהיו מגובים בדוח התאונה ובדוח הרפואי, שהוא השלב הבא. הבריאות שלכם, או יותר נכון, הפגיעה בבריאות שלכם, היא הדבר העיקרי. לכן, חשוב שתבצעו את כל הבדיקות המקיפות ותקבלו את הטיפול הרפואי המתאים.

עו"ד ג'ני זיו
עורכת דין ג'ני זיו

פעמים רבות, במיוחד שהפגיעות הן פנימיות, הכאבים עלולים להופיע זמן מה לאחר התאונה. בכל מקרה, חשוב לטפל בהן ולשמור את כל המסמכים הרפואיים שקיבלתם מהמוסד הרפואי בו טופלתם.

שימו לב – מלבד ביטוח לאומי, אם התאונה קרתה בגלל רשלנות של בית העסק, ניתן גם לתבוע את המעסיק. לכן, חשוב מאוד שתיעזרו בעורך דין שמבין ויודע מה צריך לעשות כדי שתקבלו את מה שמגיע לכם.

לאתר ג'ני זיו – משרד עורכי דין לחצו כאן.

_________________________________________________________________

 

עו”ד ג’ני זיו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות