תאונות דרכים – המגפה הקשה

על פי הסטטיסטיקות לאדם יש סיכוי של 33% להיות מעורב בתאונת דרכים במהלך חייו. מה הכי חשוב לעשות במידה וזה קורה ומה לא? עו"ד ג'נ זיו מסבירה
עו"ד ג'ני זיו |
אילוסטרציה

אם חשבנו שהקורונה היא מגפה קשה, אז תאונות הדרכים היא מגפה חמורה לא פחות ואף יותר, שמלווה אותנו תקופה ארוכה לצערנו ורק מחמירה מדי שנה. עו"ד ג'ני זיו מסבירה איך לפעול במקרה שנקלעתם לתאונת דרכים.

על פי הסטטיסטיקות, לאדם יש סיכוי של 33% להיות מעורב בתאונת דרכים במהלך שנות חייו.

עברתם תאונת דרכים – מה עכשיו?

קודם כל – החליפו פרטים. אתם צריכים לקחת כל פרט מזהה של הנהג שכולל תעודת זהות, רישיון נהיגה, פרטי הרכב ואת פוליסת הביטוח של הרכב. כדאי ומומלץ שתצלמו את מקום התאונה והנזק שנגרם לכם ולרכב.

דבר שני והחשוב ביותר הוא הבריאות שלכם! חשוב מאוד לבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות והמקיפות כדי להעריך את כל הפגיעות. גם אם לא פניתם לטיפול רפואי באותו היום, ולמחרת חשתם כאבים או מגבלה בתנועה, פנו לקבלת עזרה.

לקחתם פרטים ונבדקתם – מהו השלב הבא?

השלב הבא הוא לגשת למשטרה לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה. כאן תוכלו לנשום לרווחה ולדעת שכל תאונת דרכים מזכה אתכם על פי חוק ביכולת להגיש תלונה, גם אם לא קרה לכם כלום, אפילו לא שריטה קטנה.

זכרו שבעת הגשת התלונה יש לצרף את כל המסמכים ואת כל הפרטים שאספתם בנוגע לתאונה.

מה קורה במקרה שאינכם יודעים מי הנהג הפוגע, או במקרה בו הרכב הפוגע הוא רכב גנוב?

במקרים כאלה המדינה מאפשרת לנו להגיש תביעה ל"קרנית", קרן לנפגעי תאונות דרכים בישראל, והיא שם בדיוק למקרים כשאין את מי לתבוע.

עו"ד ג'ני זיו
עורכת דין ג'ני זיו

מה קורה אם אתם אשמים בתאונה?

גם אם אתם אשמים בתאונה, עדיין מגיע לכם פיצוי בגין נזקי גוף.

שימו לב – אם התאונה קרתה במלך עבודתכם, תוך כדי מילוי תפקיד, בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, חוץ מלתבוע את הנהג והביטוח, אתם יכולים לתבוע גם את ביטוח לאומי. ובמקרים כאלה מומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום.

לאתר ג'ני זיו – משרד עורכי דין לחצו כאן.

__________________________________________________________

עו"ד ג'ני זיו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות