פגע וברח – כל מה שחשוב לדעת

מה קורה אם הנהג שפגע בכם נמלט מזירת התאונה? האם יש את מי לתבוע ואיך ניתן לעשות זאת? עו"ד ג'ני זיו במדריך מיוחד שחשוב לשמור לרגע האמת
עו"ד ג'ני זיו |
תאונה תאונת דרכים מכונית
תאונה. אילוסטרציה evanto

מה קורה במקרים בהם אין נהג אחראי לתאונה שמתרחשת? כלומר, היה נהג שגרם לתאונה, אבל בסיומה הוא נמלט מהמקום בלי להשאיר זכר או עקבות. עו"ד ג'ני זיו מסבירה את כל מה שצריך לדעת.

מקרים כאלה בית המשפט מכנה "תאונות פגע וברח", וכשמו כן הוא, פוגעים בכם ובורחים בלי להשאיר פרטים או כל דרך ליצור קשר.

לאילו נהגים אנחנו יכולים להדביק את התואר "פגע וברח"?

מדובר במקרים בהם הנהג הפוגע היה מעורב בתאונה והוא יודע או חושד שבעקבות התאונה יש נפגעים, ולמרות זאת החליט לנסוע מהמקום מבלי להזעיק עזרה, משמע "פגע וברח".

איך מתייחס החוק לתאונות "פגע וברח"?

חשוב לדעת שהחוק לא מקל על הפוגעים והבורחים, להיפך, החוק מחמיר עמם מאחר ומתבצעת עבירה כפולה – גם של פגיעה וגם של הימלטות מהמקום ללא לקיחת אחריות. בנוסף אומר המחוקק כי עבירת ההפקרה לאחר פגיעה נחשבת לעבירה חמורה ביותר, ודינה היא עד שבע שנות מאסר בפועל. ואם נגמרה חבלה חמורה ואף מוות, חס וחלילה, הדין הוא עד כארבעה עשר שנות מאסר בפועל.

האם זה משנה של מי האשמה בתאונה?

זה לא משנה אם התאונה נגרמה באשמת הנהג הפוגע או אשמת הנפגע – נהג שהפקיר נפגעים ולא סיפק להם טיפל רפואי, יש להחמיר בעונשו.

עו"ד ג'ני זיו
עורכת דין ג'ני זיו

את מי נוכל לתבוע אם פגעו בנו וברחו?

בדיוק לשם כך הקימה המדינה את "קרנית", התאגיד הציבורי אשר מפצה נפגעי תאונות דרכים בנזקי גוף בלבד, כאשר אין לנו את מי לתבוע. על מנת לקבל את הפיצוי מ"קרנית", יש להוכיח שהיית מעורב בתאונת פגע וברח וכתוצאה מכך נגרם לך נזק גופני. בנוסף, יש להוכיח שבוצע ניסיון לאתר את הנהג הפוגע.

איך תובעים פיצויים מ"קרנית"?

הליך התביעה נגד קרנית זהה להליך התביעה כנגד כל חברת ביטוח. הנפגע בתאונה יצטרך להוכיח את גובה הנזק שנגרם לו כתוצאה מהתאונה הכולל הוצאות רפואיות, הוצאת ניידות, הפסדי שכר, אבדן כושר השתכרות בעתיד, כאב וסבל ועוד רכיבים נוספים.

לכן, חשוב להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום תאונות מסוג "פגע וברח" ולא להיות בתהליך הזה לבד.

לאתר ג'ני זיו – משרד עורכי דין לחצו כאן.

_______________________________________________________________________

עו"ד ג'ני זיו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות