כבר ניצחה: הכירו את לינוי אולניק

לינוי אולניק תמיד ידעה שתעסוק בעריכת דין. היא מגיעה מבית עסקי מה שהיה ברור שזה העולם בו תעסוק. אבל לא תמיד החיים הם כפי שאנחנו מתכננים אותה. בשנת 2006 הכל השתנה עבור לינוי. הדבר היחיד שנשאר הוא שהיא המשיכה עסוק בעריכת דין.
מיכל שלג |
לינוי אולניק

מלחמת לבנון השנייה. זה האירוע ששינה את חייה של לינוי מן הקצה אל הקצה. הגדוד של לינוי נפגע במלחמה, והיא ניצלה בשניות מן האסון שקרה ממש לידה, ולאחר מאבק מתיש כדי להיות מוכרת כנכת צה"ל, ועד שהצליחה להשתקם בתהליך מעורר השראה, שגם נתן סלל לה את הדרך להיות מי שהיא היום – עורכת דין למען מימוש זכויות רפואיות. הכירו את עו"ד לינוי אולניק.

לימים ההחלטה הזו תעלה ללינוי בשנים של התמודדות קשה וסחיבת הטראומות איתן היא עדיין מנסה להתמודד, וגם השנים שחלפו עדיין לא עזרו לעכל את מה שקרה שם בכניסה לקיבוץ כפר גלעדי, היכן שנפילת קטיושה הרגה 12 מחבריה במקום.

"אני ניצלתי מהמקום בדקות ספורות! המראות היו קשים בטירוף, אבל באותם רגעים משתדלים פשוט לא לחשוב על כלום ולפעול בקור רוח. פיניתי את הפצועים והסכמתי לזהות אותם"

הדרך להכרתה של לינוי כהלומת קרב וכפצועת מלחמה לא הייתה קלה בכלל. וכאשר היא ביקשה להגדיל את אחוזי הנכות שהוכרו לו מ-5% ל-20% היא הושבה בסירוב ואפילו הפסיקו לה את הטיפול הפסיכולוגי לו היא הייתה זכאית. מאותו רגע החליטה לינוי שהיא לא מוותרת ויוצאת למאבק ארוך על מנת להשיג את מה שמגיע לה.

כך החליטה לינוי להקדיש את חייה המקצועיים לטובת מימוש זכויות רפואיים של חיילים ושל אנשי הביטחון. היא השלימה לימודי משפט במכללת שערי מדע ומשפט, וכשסיימה את ההתמחות שלה פתחה את משרדה העצמאי שתחום עיסוקו המרכזי נועד לסייע ללקוחות במימוש זכויותיהם הרפואיות, תוך מתן דגש על הטבות וקצבאות המגיעות לתובעים לנוכח אירועים שעברו עליהם בשירותם הצבאיהביטחוני.

המטרה של עו"ד לינוי אולניק ושל המשרד היא להביא לרווחה כלכלית עבור התובעים, כך שיזכו לפיצוי מסוים לאור מה שחוו – קצבאות נכות, פטור ממס הכנסה, פנסיית נכות, תגמולים מהמוסד לביטוח לאומי וכיוצא בזאת. העבודה השוטפת של המשרד כוללת בעיקר ייצוג בוועדות הרפואיות, בוועדות הרפואיות של חברות הביטוח, בסניפי הביטוח הלאומי השונים וביקורי בית.

המשרד מעניק שירותים גם לעמותות רבות ללא גבולות גזרה. ולכן רואה עו"ד לינוי אולניק בעבודה שלה סוג של סגירת מעגל ושליחות אמיתית על מנת לסייע למי שנפגע על לא עוול בכפו. בגלל שעו"ד לינוי אולניק יודעת מה זה להיות בשני הצדדים, גם כמיוצגת וגם כמייצגת, וגם בתור אישה, כי בזמנו לא היו הרבה נשים הלומות קרב.

לינוי אולניק מגדירה עצמה כעורכת דין המשלבת בין מקצועיות ליחסי אישי. התפקיד שלה מבחינתה הוא לא להיות חברה של הלקוחות שלה, אלא להציב מולם מראה שלעיתים הם לא רוצים להסתכל עליה. עם זאת, היא כן עושה זאת בדרך הכי נעימה שהיא יכולה, כי היא יודעת כמה מסתכל מצבו של הלקוח שלה אל מול המערכת וכמובן הכאב האישי שלו.

הערכים המרכזיים עליהם שמה דגש עו"ד לינוי אולניק הם הנגשת הידע בצורה הנוחה ביותר. הרי בחוויה האישית שלה אף אחד לא אמר לה מה מגיע לה, דבר שהכניס אותה לתסכול גדול. והנגשת המידע עבורה הוא שליחות. היא מספקת מידע לכל מי שמוכן לשמוע.

הטיפ הכי טוב שהיא יכולהל לתת הוא להיות כמה שיותר בררניים במה שמעניין אותם. כי מבחינתה עורך דין שלא עובד עם תשוקה למקצוע, לא יכול להחזיק מעמד באינטנסיביות ומהר מאד ימצא את עצמו מחוץ לעניינים.

השאיפה של עו"ד לינוי אולניק לעתיד היא להתרחב לסניפים נוספים בפריסה ארצית, להמשיך ללוות עמותות, תוך ניסיון להשיג רווחה כלכלית לכמה שיותר לקוחות. הבחירה בתחום הזה עבור לינוי, הבחירה בתחום הזה של מימוש הזכויות הרפואיות הוא אקט טיפולי. ולהסתכל על המקום אליו הגעתי היום, זה עבורה הניצחון האמיתי.

עו”ד אולניק לינוי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות