המהדורה היומית של אוביטר ל-11 ביולי 2021

מדוע שופרסל תפצה לקוחה טרנסג'נדרית? למה תובעת אישה שקיבלה חיסון קורונה? האם ישללו קצבאות מהורי קטין שביצע עבירות ביטחוניות? ומה מצאה המשטרה בחנות לספורטאים?
מערכת אוביטר |
מהדורת אוביטר

הערב במהדורת החדשות של אוביטר – המשטרה פשטה על אתר לא חוקי להשלכת פסולת באשקלון, רשת סופרמרקטים תפצה אישה טראנסג'נדרית שהמוכרת סירבה לפנות אליה בלשון נקבה, לראשונה – אישה הגישה תביעה לטענתה נפגעה מהחיסון לקורונה, העליון קבע כי אין לשלול קצבאות מהורי קטין שביצע עבירות בטחוניות, וכמויות מסחריות של חומרים לא חוקיים נתפסו בחנות לספורטאים.

אכיפה ירוקה

לאחר שבועות של חקירה סמויה, פשטו הפקחים של המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה על אתר לא חוקי להשלכת פסולת באזור העיר אשקלון. בפעילות נתפסו כלים איתם בוצעו העבירות, וכן עוכבו לחקירה שלושה חשודים. השלכות פסולת לא חוקיות, מזהמות את הסביבה ומסכנות את הציבור ויוצרות מפגע סביבתי חמור.

עושות שינוי

בית משפט השלום בתל אביב הורה לרשת ניו פארם, בבעלות שופרסל, לפצות את בל רש, אישה טרנסג'נדרית, ב-32 אלף שקלים, לאחר שהמוכרת בסניף לא הסכימה לפנות אליה בלשון נקבה ואף אמרה לה "לפי הקול אתה זכר". השופטת קיבלה את טענת עורכת הדין שני רופא, כי מדובר בהתבטאויות העולות עד כדי לשון הרע.

לאחר מתן פסק הדין אמרו רש ורופא כי "בזכות תביעתה, זכתה החברה בפסק דין תקדימי אשר יביא לשינוי חברתי וקבלת האחר".

החיסון הוביל לתביעה

לראשונה מאז החל מבצע החיסונים "לתת כתף", אחת המתחסנות תובעת את המדינה בדרישה לפיצויים. האישה הגישה תביעה נגד חברת הביטוח הממשלתית, ענבל, וטענה כי נפגעה קשות כתוצאה מחיסון קורונה. האישה חוסנה במהלך חודש ינואר, ולטענתה, זמן קצר לאחר מכן אושפזה במחלקה הנוירולוגיות, בעקבות תסמינים של אי יציבות, כאבי גב, שיתוק בשרירי הפנים וקושי בדיבור ובלעיסה.

בלי לערב הורים

ברוב דעות, קבע הרכב בית המשפט העליון כי החוק לביטוח לאומי משנת 2015 שמאפשר לשלול קצבאות מסוימות מהורי קטין שביצע עבירות ביטחוניות, פוגע באופן בלתי חוקתי בזכות לשוויון. המדינה הבהירה כי בעת הזו מקודם תיקון חקיקה בהקשר זה ובפועל לא נעשה שימוש בסמכות מכוח התיקון בשנים האחרונות.

תוספים אסורים

נסיים בבריאות, או יותר נכון לומר, בחוסר בריאות. בפעילות משותפת של האגף לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות והמשטרה, נתפסו בחנות לתוספי תזונה ומוצרים לספורטאים בצור בהאר בירושלים, חומרים להזרקה וטבליות אסורות בכמות מסחרית, יחד עם תרופות מרשם לא מוכרות בהם ידוע שנעשה שימוש ל ידי מפתחי גוף ולשיפור הישגים.

כמו כן, בחנות נתפסו מאות מזרקים ומחטים חדשים ומשומשים המעלים חשד כי במקום מבצעים הזרקות של הסטרואידים אסורים לגופם של הלקוחות בניגוד לחוק ותוך סיכונם. בעל המקום עוכב לחקירה על ידי המשטרה.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות