פספתם את המהדורה שלנו? קבלו תקציר!

מסכמים שבוע של חדשות באוביטר: מה קרה ליאיר נתניהו בביהמ"ש, על מי איימו ב"פולסא דנורא" והאם אחים שביקשו להתחסן יוכלו לעשות זאת למרות שאביהם מתנגד?
מערכת אוביטר |
יאיר נתניהו מובל למשפט
יאיר נתניהו בדיון בביהמ"ש.

מסכמים שבוע של חדשות באוביטר: בית המשפט המחוזי, דחה את ערעורה של קבוצת הכדורסל הפועל אוסישקין תל אביב, על חובות לרשות המיסים, עבור שחקנים זרים ששיחקו בקבוצה. ארבעה גברים, בשנות העשרים לחייהם נעצרו בחשד להפצת תמונות וסרטוני עירום של מאות נשים ונערות. נדחתה בביהמ"ש בקשתו של יאיר נתניהו לבטל את פסק הדין שניתן נגדו בתביעת הדיבה שהגיש נגדו בכיר וואלה לשעבר אבי אלקלעי. שני אחים, בני 15, ביהמ"ש לענייני משפחה התערב בסכסוך בין אב לשני בניו על רצונם להתחסן לקורונה. ומה העונש לנאשם שאיים על הידוענית מעיין אדם?

הפועל לא מלכ"ר

בית המשפט המחוזי, דחה את ערעורה של קבוצת הכדורסל הפועל אוסישקין תל אביב, על חובות לרשות המיסים, עבור שחקנים זרים ששיחקו בקבוצה. הפועל תל-אביב טענה כי היא
"מלכ"ר מיוחד", מוסד ללא כוונת רווח, ולפיכך אין היא חייבת לשלם מס, על מלוא השכר המשולם על ידה. עוד נטען כי מכּיוון שכמה מהשחקנים הנם תושַבי ארצות הברית, אין המועדון אחראי על תשלום מס ישראלי. בהחלטתו כתב השופט כי "החוק איננו מכיר במעמד של מלכ"ר מיוחד, ואיננו מתיר חישוב המס על פי נוסחה חלקית".

הפיצו עירום ברשת

חוקרי היחידה המרכזית של תל אביב, עצרו הבוקר ארבעה גברים, בִּשנות העשרים לחייהם, אשר חשודים בהפצת תמונות וסרטוני עירום, של מאות נשים וְנערות ישראליות, חלקן ידועניות ודוגמניות, באמצעות אפליקציית הטלגראם. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם של החשודים, בבית המשפט השלום בתל אביב.

אלקלעי 1 נתניהו 0

בית המשפט השלום דחה היום את בקשת בנו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, לביטול פסק הדין שניתן נגדו בתביעת דיבה שהוגש על ידי אבי אלקלעי, לשעבר עורך בכיר בוואלה. בתביעה נגד נתניהו הבן, נטען כי שיתף ברשתות החברתיות ידיעות שלפיהן אלקלעי הוא "שתול של קרן וקסנר" ואף הוסיף שצריך לחקור ולעצור אותו. בנו של ראש הממשלה לשעבר לא הגיש כתב הגנה וטען כי פעל בתום לב. בהמ"ש דחה את טענותיו ופסק כרבע מיליון שקלים פיצויים לאלקלעי.

על נעורים וחיסונים

בית המשפט לענייני משפחה בחיפה נעתר לבקשת שני אחים בני חמש עשרה ואימם, שביקשו להתחסן נגד נגיף קורונה, וזאת על אף שאביהם של הנערים התנגד לכך. בהחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר, קבע בית המשפט כי בנסיבות העניין, טובת הקטינים, שמירה על בריאותם וכיבוד רצונם החד משמעי מחייבים את מתן החיסון. בהחלטת בית המשפט נכתב כי "נדמה כי השבועיים האחרונים מהווים תזכורת מהדהדת למציאות השברירית והמתעתעת בה אנו חיים".

מחיר ה"פולסא דנורא"

בית משפט השלום בנתניה גזר חודשיים של עבודות שירות, בנוסף לחמשת אלפים שקלים קנס על חזקיהו טננבום, שהורשע בעבירות איומים על מעיין אדם. מלבד זאת טננבום יחויב לפצות את הידוענית בחמישה עשר אלף שקלים. על פי גזר הדין, הנאשם פרסם סרטון ברשת ה"טיק טוק" ובו הוא מאיים על אדם כי באם לא תוריד מהרשת את כתבות התחקיר שעשתה בעניינו, היא "תגמור כמו אריאל שרון בפולסא דנורא" כלשונו.

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות