משרד המשפטים לביהמ"ש: למנוע את שביתת הפרקליטים

ארגון הפרקליטים הודיע על שביתה על רקע שינויים מתוכננים במכרזי המשרד והמדינה דורשת כנגד צו מניעה: "נתנו לנו אולטימטום – מהיום למחר"
מעיין לביא |
משרד המשפטים לביהמ"ש: למנוע את שביתת הפרקליטים
משרד המשפטים, צילום: פלאש 90

הנהלת משרד המשפטים פנתה לבית הדין לעבודה בבקשה להוציא צו מניעה בעקבות שביתת ארגון הפרקליטים על רקע החלטת נציבות שירות המדינה ליצור מתווה של פתיחה הדדית של מכרזים בדירוגי פרקליטים ומשפטנים. "ההחלטה על שביתה, מהיום למחר, התקבלה ללא שניתנה הכרזה על סכסוך עבודה כדין", טוענים במשרד המשפטים, "זהו דפוס התנהגות כוחני".

ברקע להודעת ארגון הפרקליטים על שביתת הפרקליטים, עומדת החלטת נציב שירות המדינה, מה-4 ביולי, לקבל את המלצות צוות ההיגוי לפתיחה הדדית של מכרזי משפטנים ופרקליטים באופן עקרוני, לקדם את יישומן ולהכריע במספר סוגיות נוספות שנותרו במחלוקות. המלצות צוות ההיגוי ואימוצן על ידי נציב שירות המדינה התקבלו לטענת משרד המשפטים, לאחר עבודה מקיפה שביצע צוות ההיגוי במשך כשנה וחצי.

"אולטימטום בן 24 שעות"

צוות ההיגוי הוקם כדי לקדם מדיניות משותפת למשרד המשפטים ולנציבות שירות המדינה המעודדת ניידות בשורותיו של השירות המשפטי במדינה, ובעקבות פסק דינו של בית הדין הארצי לעבודה שניתן בינואר 2020. בפסק הדין קבע בית הדין הארצי כי יש לאפשר לפרקליטה להתמודד למכרז בין משרדי לתפקיד בדירוג המשפטנים, וכי הוראת התקשי״ר אשר לא אפשרה עד לאותו מועד התמודדותם של פרקליטים במכרזים בינ-משרדיים בדירוג המשפטנים – איננה חוקית.

שביתת הפרקליטים: "התקבלה ללא שניתנה הכרזה על סכסוך עבודה"

בבקשה שהוגשה לבית הדין מציינים נציגי משרד המשפטים, כי "ההחלטה על שביתה, מהיום למחר, התקבלה ללא שניתנה הכרזה על סכסוך עבודה כדין, ולבטח שללא שניתן פרק זמן סביר למדינה או לציבור להיערך לשביתה, וזאת לאחר ארגון הפרקליטים הציב אולטימטום בן 24 שעות בלבד".

עוד צוין כי במכתב ששלח ארגון הפרקליטים לשר המשפטים, ליועץ המשפטי לממשלה, למנכ״ל משרד המשפטים ולנציב שירות המדינה ביום 5.7.2021 בו איים הארגון כי ככל שלא תוקפא החלטת הנציב בנוגע לפתיחת המכרזים, כפי שיתואר בבקשה זו, תוך 24 שעות, בכוונת הארגון לנקוט צעדים ארגוניים עליהם יודיע בהמשך.

ממתינים לבית הדין

לטענת משרד המשפטים, מדובר "בדפוס התנהגות כוחני" שבוודאי אין מקומו ביחסי עבודה קיבוציים, קל וחומר ביחסי עבודה קיבוציים בשירות חיוני/מפתח.

"הנהלת משרד המשפטים", נכתב עוד, "לא תחסוך מאמץ להביא לפתרון הסכסוך וסיום המחלוקות עם ארגון הפרקליטים, ובתוך כך מחויבת למזער ככל הניתן את הנזקים החמורים לציבור, הנובעים מהשבתת עבודת הפרקליטים. משכך, הוחלט כאמור לפנות לבית הדין לעבודה, ע"מ לבקש צו אשר ימנע את המשך הפגיעה בתיקים שהמדינה צד להם".

___________________________________________________________________

עו”ד עמירם מוראד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות