נכה צה"ל הוציא במרמה כספים מאגף השיקום

ביהמ"ש השלום בראשון לציון גזר על נאשם, 46, 9 חודשי עבודות שירות לאחר שהורשע כי קיבל 100 אלף שקל עבור מימון מסגרות חינוך לבנותיו אף שלא למדו בהם
דניאל בן חמו |
אילוסטרציה envato

שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, עינת רון, גזרה 9 חודשי עבודות שירות וקנס של 2,000 שקלים לנכה צה"ל בן 46, שהורשע בשתי עבירות של זיוף בכוונה לקבל דבר, ובעבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, לאחר שקיבל הוצאות מימון מוסדות חינוך עבור בנותיו למרות שלא למדו בהם. "הנאשם הפר את האמון בינו, מתוקף היותו נכה צה"ל, לבין משרד הביטחון המסייע לו ואמון על שיקומו. הוא קיבל במרמה סכומי כסף אשר אינם מגיעים לו כדין בהתאם לקריטריונים שקבע משרד הביטחון ובכך, גזל מקופתה ולמעשה, מן הקופה הציבורית", נכתב בגזר הדין.

על פי כתב האישום, הנאשם הינו נכה צה"ל ואב לשתי בנות קטינות. בשל היותו נכה צה"ל, זכאי הנאשם להשתתפות אגף השיקום של משרד הביטחון בהוצאות עבור מימון מוסדות חינוך עבור בנותיו.

מרמה שנמשכה שנים

החל משנת 2015 ועד חודש פברואר 2018, זייף הנאשם קבלות ומסמכים אשר העביר לאגף השיקום. אלו יצרו מצג שווא, לפיו בנותיו לומדות במוסדות חינוך שונים, הגם שבפועל הן לא למדו בהם מעולם ובגינם, קיבל הנאשם מאגף השיקום סכומי כסף שלא כדין, בסך של כ- 100 אלף שקלים.

בהתאם לעובדות פרט האישום הראשון, החל משנת 2015 ועד לחודש פברואר 2018, העביר הנאשם לאגף השיקום, מספר רב של חשבוניות ומסמכים שזויפו על ידו, המלמדים כי בתו הקטינה, א.ס., לומדת לכאורה במוסדות החינוך שבעיר ראשון לציון, למרות שמעולם לא למדה במוסדות אלה. הנאשם כתב על החשבוניות האמורות סכום שבגינו יכול לקבל החזר מאגף השיקום, אשר עמד באותה עת על 2,600 שקלים, לחודש לימודים.

הנאשם זייף את החשבוניות והמסמכים שהעביר לאגף השיקום, במספר דרכים, כך: הוא יצר אותם בעצמו האמצעות מחשב ביתי והדפיסם; הדפיס פנקסי חשבוניות מזויפים בבית דפוס בתל אביב וזייף על גביהם במקומות המיועדים את חתימת המורשה לחתום.

השופטת עינת רון: "ניצל את האמון שניתן בו"

השופטת רון ציינה כי מעשיו של הנאשם חמורים. "העובדה", אמרה, "כי המעשים בוצעו במהלך מספר שנים, תוך זיוף מסמכים רשמיים של מוסדות לימוד ותוך ניצול מעמדו של הנאשם, נכה צה"ל הזכאי לשירותים והטבות ממשרד הביטחון, מדגישים ביתר שאת את עוצמת הפגיעה שנגרמה כתוצאה ממעשים אלו".

"הנאשם", הוסיפה השופטת רון, "הפר את האמון בינו, מתוקף היותו נכה צה"ל, לבין משרד הביטחון המסייע לו ואמון על שיקומו. הוא קיבל במרמה סכומי כסף אשר אינם מגיעים לו כדין בהתאם לקריטריונים שקבע משרד הביטחון ובכך, גזל מקופתה ולמעשה, מן הקופה הציבורית".

בגזר הדין מצוין כי לצד כל אלו, מצאה השופטת לתת משקל נכבד לנסיבותיו האישיות הלא פשוטות של הנאשם. "מתסקיר שירות המבחן", נכתב, "עולה תמונת חיים לא פשוטה. בשנים האחרונות, חווה הנאשם אובדן של אנשים הקרובים אליו. בתו של הנאשם נפטרה בגיל צעיר ממחלה ובמהלך חייה, נזקקה לטיפולים רבים ואחותו של הנאשם מצאה את מותה בתאונת דרכים. הנאשם סובל, כאמור, מנכות פיזית ונפשית בגינה הוא מצוי בטיפול ומצבו הכלכלי אינו פשוט. אלמלא אלו, העונש אשר היה מוטל על הנאשם היה חמור יותר".


לצפייה ודירוג כבוד השופטת עינת רון


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות