המהדורה היומית של אוביטר ל-4 ליולי 2021

על מה עתרה לשכת עורכי הדין לבג"צ? למה נדחה ערעור המס של הפועל אוסישקין ת"א וכיצד הגיב רה"מ לשעבר אולמרט לתביעת הדיבה שהגישה נגדו משפחת נתניהו?
מערכת אוביטר |
לא הביע חרטה. ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. צילום: פלאש 90

והערב במהדורה – לשכת עורכי הדין עתרה לבג"צ בנושא הוועדות הרפואיות, כתב אישום מזעזע הוגש כלפי אישה המואשמת בהתעללות פיזית ונפשית בילדיה, בת המשפט המחוזי דחה את ערעורה של קבוצת הכדורסל הפועל ת"א שביקשה להפחית במיסיה, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט עונה לתביעת הדיבה של ח"כ בנימין נתניהו, ונתפסו שלושה ק"ג שנשלחו לאדם שנפטר לפני שמונה שנים.

הלשכה נגד ביטוח לאומי

נפתח בַּמאבק עתיק היומין, בין הביטוח-הלאומי, לבין מי שבדרך כלל תובעים אותו. לשכת עורכי הדין עתרה לבג"צ, בטענה כי ישנה שורה של התנהלויות פגומות של המוסד, שיש בהן כדי להשפיע על הוועדות הרפואיות, בניגוד לדין. וְכל זאת על חשבון המטופלים. בַּלשכה דורשים להקים ועדה מייעצת בלתי תלויה, שבה יהיו גם נציגים מהלשכה, שתופקד על מינוי הפוסקים וּפעולתם בַּוועדות הרפואיות.

הכאה ברותחין

כתב אישום מזעזע וְחריף, הוגש לבית משפט המחוזי בירושלים נגד אישה, בגין עבירות של התעללות, תקיפה ואיומים על קטין. על פי כתב האישום, האישה תקפה את ילדיה, לפחות אחת לשבוע, בסטירות, דחיפות, צביטות או משיכת שיער. בנוסף, נהגה גם לתקוף אותם באמצעות חפצים שונים, מקלות, כיסא פלסטיק וּכלי מטבח, שהורתחו על האש. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על מעצרה, עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.

הפועל לא מלכ"ר

בית המשפט המחוזי, דחה את ערעורה של קבוצת הכדורסל הפועל אוסישקין תל אביב, על חובות לרשות המיסים, עבור שחקנים זרים ששיחקו בקבוצה. הפועל תל-אביב טענה כי היא
"מלכ"ר מיוחד", מוסד ללא כוונת רווח, ולפיכך אין היא חייבת לשלם מס, על מלוא השכר המשולם על ידה. עוד נטען כי מכּיוון שכמה מהשחקנים הנם תושַבי ארצות הברית, אין המועדון אחראי על תשלום מס ישראלי. בהחלטתו כתב השופט כי "החוק איננו מכיר במעמד של מלכ"ר מיוחד, ואיננו מתיר חישוב המס על פי נוסחה חלקית".

אולמרט לא מתחרט

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הגיש כתב הגנה, בתביעת הדיבה שהוגשה נגדו, על ידי חבר הכנסת בנימין נתניהו ומשפחתו, לאחר שאולמרט כינה אותם
"חולי נפש" הזקוקים לטיפול פסיכיאטרי. אולמרט לא נסוג, וביקש שכל אחד מן התובעים, יעמיד את עצמו לבדיקה, בפני רופא מומחה לבריאות הנפש. עוד נכתב בִּכְתב ההגנה של אולמרט כי
"לא אלה התובעים, שזכאים לבוא בפני בית המשפט וּלהקים קול זעקה. זו זעקת הקוזאק הנגזל". כך בלשונו.

משלוח לעולם הבא

נסיים במשלוח אחד, שאמנם הגיע בזמן, אבל לאדם הלא נכון. כתב אישום וּבקשה למעצר, הוגש נגד ארבעה תושַבי מרכז-הארץ, בַּחשד כי ייבאו ארצה סם מסוכן, מסוג אמ.די.אמ.איי, במשקל של שלושה קילוגרמים, ובשווי מאות-אלפי שקלים. על פי החשד, הסמים יובאו לישראל, בחבילה שנרשמה על שמו של אדם, שנפטר לפי שמונה שנים, מוסתרים בתוך קמין. בלשי המשטרה התחפשו לִשליחים, ועצרו את החשודים.

עד כאן מאוביטר להיום.
לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות