הדרך המוצלחת למחיקת רישום פלילי

אז ביצעתם עבירה והורשעתם. אולי שכחתם מזה אבל ביהמ"ש והמשטרה זוכרים הכל. עו"ד אליז קסנטיני על הדרך הנכונה לפתיחת דף חדש דרך מחיקת רישום פלילי.
עו"ד פלילי אליז קסנטיני |
הדרך המוצלחת למחיקת רישום פלילי
אילוסטרציה envato

אז עשיתם עבירה. אולי חמורה ואולי פחות אבל הורשעתם. לא בהכרח שנכנסתם לבית הכלא אלא אולי גזר הדין היה מתוק ושלח אתכם לעשיית עבודות שירות או אולי קנס. בכל אופן, גם אם אתם שכחתם- בית המשפט והמשטרה לא. העבירה נרשמה ותויקה עבורכם במרשם מיוחד שנקרא "רישום פלילי". מחיקת רישום פלילי היא אולי לא משימה קלה אבל וודאי אפשרית יותר מחזרה אחורה בזמן לאי ביצוע העבירה.

אולי יעניין אותך גם:

רישום במאגרי המשטרה

רישום פלילי למעשה נוצר לאחר שהייתם חלק מהליך פלילי כלשהוא. בהנחה שהאירוע חצה את קו חדר החקירות והגיע עד לפתח בית המשפט, מחשבי ומאגרי המשטרה יירשמו את שמכם לצד העבירה בה הייתם מעורבים, בטופס ייחודי שצפוי ללוות אתכם לאורך זמן רב מאד. כל אזרח ישראל יכול בכל רגע נתון לגשת ולהוציא את טופס הרישום הפלילי האישי שלו. רבות הפעמים שהדבר מתבקש על ידי מקום עבודה מסוים.

עו"ד פלילי אליז קסנטיני
עו"ד אליז קסנטיני

חסימה מקצועית

הפגיעה הגדולה ביותר שיכולה להיווצר מאותו כתם שחור שנקרא "רישום פלילי" היא בתחום המקצועי ובמשלח היד שלכם. שהראי יש מספר מקצועות שלא ניתן להתקבל אליהם כאשר קיים רישום פלילי. סוכן מכס, מתווך מקרקעין, מהנדס רשות מקומית, נהג אוטובוס, מורה לנהיגה, עובד חינוך, שופט ועוד- כל אלה הם דוגמאות למקצועות שבעלי רישום פלילי לא יכולים לעסוק בהם.

איך מבטלים?

כל אדם שברצונו למחוק את הרישום הפלילי שנצבר , יכול לעשות זאת על ידי שימוש בשירותיו המשפטיים של עורך דין פלילי. הבקשה תוגש ותנוסח על ידי עורך דין פלילי מיומן ומנוסה שיעביר אותה לידי המשטרה.

ישנם מספר גורמים שחשובים בעת הגשת הבקשה למחיקת רישום פלילי:

1.
הזמן שחלף מיום התרחשות האירוע: כלומר באם אתם בגירים, יש לוודא כי עברו 7 שנים מיום האירוע במקרה של עבירה מסוג פשע או 5 שנים בעבירה מסוג עוון. באם אתם קטינים (בעת ביצוע העבירה) יש לוודא כי 5 שנים מיום האירוע במקרה של עבירה מסוג פשע, או 3 שנים בעבירה מסוג עוון.

2.
כמות הרישומים במאגר המידע הפלילי של המבקש- ישנה התחשבות במי שזו העבירה הראשונה והיחידה שביצע אל מול עבריינים וותיקים שהיד תהיה יותר נוקשה עמם.

3.
מהות העבירות המיוחסות למבקש ומידת חומרתן- המחוקק כמובן מבדיל בין סוגי העבירה וישנן עבירות הנחשבות "כבדות יותר" ולכן מחיקת הרישום הפלילי בגינם תחשב למורכבת יותר. כמו כן, ישנם עבירות עליהן לא ניתנת האפשרות למחיקה, כמו כאלה עם עונש מוות בצידו.

שימו לב כי לא מדובר במחיקה ממשית של הרישום הפלילי, אולם רק גופים מסוימים המורשים לכך יוכלו לקבל מידע לגבי הרישום בתקופת המחיקה.

לאתר אליז קסנטיני – משרד עורכי דין לחצו כאן.

_________________________________________________________

[gravityform id="15" title="false" description="true" ajax="true"]

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות