רשלנות רפואית בטיפול פסיכיאטרי – לפעול נכון

מה ניתן לעשות עם אבחון פסיכולוגי או פסיכיאטרי שגוי? כיצד עליכם לפעול בזירה המשפטית במידה ונגרם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית? עו"ד אביטל פז עושה סדר
עו"ד אביטל פז |
רשלנות רפואית בטיפול פסיכיאטרי - לפעול נכון
אילוסטרציה envato (למצולמים אין קשר לנאמר בידיעה)

במהותו – טיפול פסיכיאטרי הוא טיפול בו אתם מפקידים את נפשכם בידיו של מומחה בעניין, והוא אמור לתת אנליזה לבעיות שמוצא ואשר מפריעות לכם בתפקוד היום יומי.

יש להבין, כי טיפול נפשיפסיכולוגיפסיכיאטרי הוא טיפול רפואי לכל עניין ודבר. ישנם חוקים ברורים וקווים מנחים כמו גם סטנדרטים, כללים והנחיות.

אולי יעניין אותך גם:

גם במתן טיפול כזה ניתן לקבוע, במקרים מסוימים, כי המטפל התרשל וגרם לנזק. מה גם שחשוב לזכור, כי לעיתים חוות דעת פסיכיאטרית עלולה להשפיע על כל תחומי החיים ואף לשבש אותם, כאשר מדובר באבחון שגוי.

נזק לטווח ארוך

זכרו! אבחון פסיכולוגי או פסיכיאטרי שגוי עלול להוביל לטיפול תרופתי לא מתאים ובכך לגרום נזק ארוך טווח.

עו"ד אביטל פז

אחד המקרים השכיחים ביותר בתחום הרשלנות הרפואית של רפואת הנפש, הוא התעלמות מסימני מצוקה או סימפטומים ורשלנות בהשגחה על מטופל אובדני.

טיפול פסיכיאטרי שגוי – סכנה אמיתית וממשית

במצבים בהם המטופל מהווה סכנה לעצמו או לסביבתו, כדוגמת איום בהתאבדות או בפגיעה באדם אחר, מוטלת חובה על הפסיכיאטר או הפסיכולוג לאבחן את המצב בצורה אחראית, ולדעת האם אכן מדובר בסכנה אמיתית וממשית.

במקרה בו מטופל נוטל את חייו בידיו, בזמן שהוא מאושפז בבית חולים במחלקה הפסיכיאטרית, הצוות הרפואי נושא באחריות לכך, שכן היה עליו למנוע את המקרה. על פסיכיאטר להתייחס לכל סימן מצוקה או טרוניה של מטופל, בעיקר כי התעלמות מתסמינים כאלה עלולה להוות סכנה של ממש.

חשיבות הייצוג המשפטי

המטפל הרפואי עלול לטעות בכל רגע במהלך טיפול נפשי כזה או אחר, גם אם הוא בעל ידע רחב וניסיון רב בשנים. אבל אם ברצוננו להוכיח רשלנות רפואית בטיפול פסיכיאטרי או פסיכולוגי, עלינו לשאול את עצמנו, האם הרופא המטפל נהג בנו באופן סביר, האם אותו פסיכיאטר נהג כפי שצפוי מאדם במקצועו לנהוג. אם כן, הרי שלא תהיה עילה לתביעה, גם אם הדבר הוביל לנזק שנגרם.

בבוא היום, בבית המשפט או בחדרי הדיונים, יהיה עליכם להוכיח, באופן מובהק, קשר ישיר בין הנזק שנגרם לכם לבין חוות הדעת השגויה שניתנה על ידי המטפל הפסיכיאטר ולכן רצוי להתייעץ עם עו"ד מומחה ומנוסה בתחום, שהוא גם בעל ידע רפואי.

לאתר טירן-פז ושות' – משרד עורכי דין לחצו כאן.

אינדקס עורכי דין לרשלנות רפואית

_______________________________________________________________

עו”ד רשלנות רפואית אביטל פז

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות