האם שר המשפטים החדש יקצר את תקופת ההתמחות?

ועדת חשין הבוחנת את הסמכתם של עוה"ד החדשים גיבשה המלצות שיועברו לאישורו של השר סער. בלשכת עוה"ד זועמים: "דלף מידע מגמתי ומטעה"
דנה לוויסקי |
לא ספר את הלשכה. גדעון סער צילום: פלאש 90

ביום רביעי האחרון התכנסה ועדת חשין, הוועדה לבחינת מתכונת ההסמכה בעריכת הדין. במסגרת הדיונים בוועדה התקבלו מספר החלטות שצפויות לעבור לאישורו של שר המשפטים החדש, גדעון סער. בין ההחלטות, שהודלפו מהדיונים בוועדה, גם הרצון לקצר את תקופת ההתמחות ולהקדים את מבחני הלשכה.

הדלפות והמלצות

לפי הדיווחים מהוועדה, הוחלט כי תקופת ההתמחות תקוצר לשנה בלבד, קיצור של חצי שנה מתקופת ההתמחות כיום, העומדת על שנה וחצי. עוד הוחלט כי לבחינת הלשכה להסמכת עוה"ד יגשו הסטודנטים מיד בתום לימודי התואר ועוד בטרם יחלו את שלב ההתמחות. זאת, כלפי שקורה כיום בלימודי ראיית חשבון. החלטות אלו שהתקבלו בוועדת חשין צפויות לעבור בקרוב ללשכתו של שר המשפטים הנכנס, גדעון סער שישקול אם לקבלן.

אבי חימי
יו"ר לשכת עוה"ד חימי. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

בפרסום על הדלפות הדיונים בוועדה, באתר "אייס", זעמו נציגי לשכת עורכי הדין על המידע שדלף. לדברי הלשכה, מדובר בפרסום של מידע שטרם אושר ואף טרם הומלץ סופית ע"י הוועדה, וכי מדובר במידע מגמתי, מטעה וחלקי. "אנו קוראים לכל הנוגעים בדבר להמתין לפרסום מסקנותיה הסופיות של הוועדה", אמרו עוד.

לדברי עו"ד אריקה סולומן וסר ועו"ד רועי ביטון חבר המועצה הארצית בלשכת עורכי הדין ויו"ר פורום עורכי דין צעירים מתמחים וסטודנטים ארצי, מייסדי ובעלים בחברת LAWYERS "אנו סבורים שההחלטה להקדים את מבחני הלשכה הנה החלטה חברתית חשובה מאוד עבור המתמחים, שלא יידרשו להשקיע שנה נוספת מזמנם בטרם יגלו אם יש ביכולתם לעבור את מבחן ההסמכה, ואנו ערוכים לקראתה. קורס LAWYERING – כלים ומיומנויות בעריכת דין, הינו קורס ייחודי פרי פיתוח חברת LAWYERS, הנלמד בקרב סטודנטים כבר בשנתם השלישית ללימודי משפטים.
מטרת הקורס הינה הקניית כלים ומיומנויות להמשך דרכו של הסטודנט, באקדמיה, במהלך תקופת ההתמחות וכעורך דין.
בקורס זה לומדים הסטודנטים להשתמש בכלי המשפטי החשוב ביותר בעולמו של המשפטן: "החוק", תוך שימת דגש על מאפייניו הייחודיים של כל חוק וחוק ודרך פיתוח חשיבה משפטית פרקטית.
בקורס זה הושקעו מחשבה, ידע וניתוח של הצרכים האקדמיים והפרקטיים על מנת להגיע למיצוי יכולות יישום התאוריה בפרקטיקה של עורך הדין".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות