קצה חוט: הפודקאסט שיכניס אתכם לעולמם של החוקרים הפרטיים

כתבי הפלילים ברהנו טגניה ומאור צור חנכו השבוע הסכת חדש ובחנו ביחד עם יו"ר לשכת החוקרים הפרטיים אסף ויצמן מה מסתתר מאחורי התדמית שלהם
מעיין לביא |
מאור צור וברהנו טגניה.

כתבי הפלילים ברהנו טגניה ומאור צור חנכו השבוע פינה חדשה בפודקאסט שלהם "קצה חוט", שתעסוק בעולמם הסודי של החוקרים הפרטיים. הפינה צפויה להכניס את המאזינים אל מאחורי הקלעים של החוקרים הפרטיים ולחשוף אותם לסיפורים הכי מטורפים מעולמם.

במסגרת הפינה הראשונה בהסכת, התארח אסף ויצמן, יו"ר לשכת החוקרים הפרטיים בישראל, שיודע דבר או שניים על עבודתם של החוקרים הפרטיים. ויצמן סיפר על הכשרתם של החוקרים הפרטיים בישראל, קבלת הרישיון ופרסומו ברשומות.

"הזדמנות אחת להצליח"

בין היתר, התייחס ויצמן לכניסתם לישראל של קבוצות המודיעין העסקי. לדבריו, הם לא פגעו בחוקרים הפרטיים, אלא גרמו לנזק לציבור. "בכל חקירה יש לך הזדמנות אחת להצליח", תיאר ויצמן, "ברגע שפיקששת אין לך הזדמנות שנייה, ואחר כך אנחנו אלה שצריכים לתקן את מה שעשו החברות ללא רישיון. לכן חשוב שהציבור ידע כשפונים לחוקר פרטי חשוב לבדוק גם רישיון חוקר וגם רישיון לניהול משרד חקירות, וכמובן לפנות לחוקרים שנמצאים בלשכת החוקרים הפרטיים".

פודקאסט השכת שידור רדיו תוכנית אוזניות
אילוסטרציה envato

מרגלים מחוץ לבית

ויצמן שיתף גם מחוויותיו האישיות כחוקר פרטי וסיפר על חקירה שזכורה לו במיוחד: "בעבר הוזמנתי לחקירה של לקוחה שבאה בהליך גירושין ואמרה שהיא חושבת שבעלה מנסה להרוג אותה. הגענו אליה הביתה ליישוב מאוד עשיר, וילה מטורפת. אנחנו יושבים איתה בסלון ומנסים להבין מה גרם לה לחשוד בבעלה. פתאום אנחנו שומעים ציפורים מחוץ לבית והיא אומרת לנו 'הינה אתם רואים? אלה המרגלים שהוא שולח אחריי, הציפורים'". סיפר אסף.

"מפה לשם היה בסיפור ניסיון חיסול, כי אותה בחורה היא זו שניסתה לחסל את בעלה. כשאנחנו נתנו לה את הממצאים שאין כלום והכל בסדר היא לא השלימה עם הדבר. המטרה שלנו לשקף את האמת. אז היא החליטה – הבא להורגיך, השכם להורגו".

_____________________________________________________________________

עו”ד הילה וינטרוב

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות