אולמרט לביהמ"ש על משפחת נתניהו: "זעקת הקוזאק הנגזל"

בתגובה לתביעת המשפחה, אומר רה"מ לשעבר כי הביע את דעתו כלפי התנהלותם "מתוך חרדה לגורל המדינה תחת שלטון נתניהו" ומציע להם לעבור בדיקה פסיכיאטרית
מעיין לביא |
בנימין ושרה נתניהו. צילום: פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיש כתב הגנה בתביעה שהגישו נגדו ח"כ בנימין נתניהו, רעייתו שרה ובנו יאיר, זאת לאחר שלטענתם אולמרט הוציא את דיבתם בכך שכינה אותם "חולי נפש" הזקוקים לטיפול פסיכיאטרי. אולמרט מבקש בין השאר שעל כל אחד מן התובעים יהיה להעמיד את עצמו לבדיקה, בפני רופא מומחה, בתחום הפסיכיאטרית או בריאות הנפש. "לא אלה התובעים, שזכאים לבוא בפני בית המשפט ולהקים קול זעקה. זו זעקת הקוזאק הנגזל", נכתב לבית המשפט.

בכתב ההגנה טען אולמרט כי הביע את דעתו בתום לב ומתוך חרדה כנה ואמיתית לגורל מדינת ישראל תחת שלטון נתניהו וצמד המילים 'חולה נפש' אינם בבחינת כינוי גנאי כלל וכלל עוד נטען על ידו כי דבריו נאמרו בתור דעה ולא כעובדה רפואית.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. צילום: פלאש 90

"שיוותרו על הסודיות הרפואית"

בהמשך כתב ההגנה אולמרט מבקש מאחר שנטען בכתב התביעה, שהוגש בגין פרסום, המיוחס לנתבע, ושלפיו התובעים סובלים מ״מחלת נפש", וזקוקים לאשפוז, יידרש כל אחד מן התובעים לוותר על הסודיות הרפואית, בנוגע למצבו הנפשי, וכן לגלות, במסגרת ההליך, את כל המידע ואת כל המסמכים, המצויים בחזקתו או בשליטתו, והנוגעים ־ באופן כזה או אחר ־ לבריאותו הנפשית, למצבו הנפשי, לטיפולי הנפש, שהוא עבר או שהוא עובר, לתרופות שהוא נטל או שהוא נוטל, בקשר לענייני הנפש.

כמו כן לאשפוזיו בקשר עם בעיות נפשיות, בישראל ובחו״ל (לרבות באוסטריה, ולרבות כאלה, שדווחו בציבור באופן מטעה ועוד יהיה אף להעמיד את עצמו לבדיקה, בפני רופא מומחה, בתחום הפסיכיאטרית או בריאות הנפש, מומחה אשר ייבחר על־ידי הנתבע, לצורך בדיקתו של אותו תובע, וזאת על־מנת שתוגש לבית המשפט הנכבד חוות־דעת של מומחה, בחתימתו, וזאת במסגרת פרשת ההגנה.

יאיר נתניהו בביהמ"ש, מרץ 2021. גם בתובעים. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"חצו כל קו אדום"

"יאמר כבר עתה", נכתב על ידי אולמרט לבית המשפט, "התנהלותו של כל אחד מן התובעים, בעבר, מעידה על כך, שבניגוד לנטען בכתב התביעה, התובעים אכן "ששים אלי קרב", וכי הגדרתם לפרסומים, המהווים חציה של "קווים אדומים ומסוכנים משתנה מקצה אל קצה, כאשר המדובר בפרסומים, הנעשים על־ידיהם".

עוד נכתב: "בפרסומים שנעשו על-ידיהם ומטעמם, התובעים ־ עצמם לא היססו לחצות את אותם 'קווים אדומים', אשר בסעיף 5 לכתב התביעה הם טוענים, בלהט רב, כי יש להציבם בפני פרסומים אודות אנשי ציבור. הם גם לא היססו – ועדיין אינם מהססים ־ להגיש תביעות לשון הרע שונות ומשונות, והם מעורבים, כל העת, בתביעות לשון הרע ובתביעות אחרות, לא אלה התובעים, שזכאים לבוא בפני בית המשפט ולהקים קול זעקה. זו זעקת הקוזאק הנגזל".

__________________________________________________________________

השמיצו אותך ברשתות החברתיות?
החוק קובע כי מגיעים לך עד 150,000 ₪ ללא הוכחת נזק.

[gravityform id="17" title="false" description="true" ajax="true"][gravityform id="17" title="false" description="true" ajax="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות