לשכת עוה"ד לבג"צ: "הביטוח הלאומי השתלט על הוועדות הרפואיות"

העתירה שהוגשה לביהמ"ש העליון מתבססת על עדויות רבות שהצטברו בלשכה ומעלה טענות להתנהלות פסולה של הבל"ל: "יש להורות על מינוי ועדה מייעצת"
רונן לוי |
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בימים האחרונים הוגשה לבג"צ עתירה על ידי לשכת עורכי הדין. בעתירה עלו טענות נגד התנהלות הביטוח הלאומי בוועדות הרפואיות על חשבון המבוטחים וכן פיקוח על רופאים, שינוי פרוטוקולים והארכת כהונה שלא כדין. בלשכה דורשים להקים ועדה מייעצת בלתי תלויה, ובה נציגים מהלשכה, שתופקד על מינוי הפוסקים ופעולתם בוועדות.

בעתירה שהוגשה לבית המשפט העליון נחשף לטענת לשכת עורכי הדין שורה של התנהלויות פסולות של הביטוח הלאומי ש"יש בהם כדי להשפיע על הוועדות הרפואיות בניגוד לדין". העתירה עצמה הוגשה לאחר שלאחרונה הצטברו בוועדות הביטוח לאומי שבלשכת עורכי הדין עדויות רבות, המעידות על התערבות של הביטוח הלאומי בפעילות הוועדות הרפואיות, למרות שעל פי החוק הן אמורות להיות גוף עצמאי בלתי תלוי.

הלשכה דורשת: הקמת ועדה מייעצת

לעתירה צורפו מסמכים ותצהירים המוכיחים שנציגי הביטוח הלאומי מנחים את הרופאים כיצד לפסוק בוועדות, וכן מצורפות הוכחות לתיקון פרוטוקולים ללא ידיעת המבוטחים.

יו"ר לשכת עוה"ד, עו"ד אבי חימי. צילום: דוברות לשכת עוה"ד

במקרים בהם דנות הוועדות הרפואיות, נמצאים למעשה מצד אחד המבוטחים ומצד שני הביטוח הלאומי. על פי חוק, חייבות הוועדות להיות ניטרליות ובלתי תלויות בבואן לדון במקרים. בפועל המציאות היא כי הביטוח הלאומי למעשה ממנה את הרופאים היושבים בוועדות, מתווה מדיניות, מפקח על החלטותיהם ומשנה פרוטוקולים, כל זאת תוך פגיעה מהותית בזכויות המבוטחים.

עוד מציינים שם כי הוועדות הרפואיות הן גוף שחייב להיות עצמאי ובלתי תלוי ולבחון מצב בריאותי ללא חשש מ"האח הגדול". העתירה אינה כנגד הרופאים וגם לא כנגד הפקידים אלא כנגד השיטה וכמו כן העותרים מבקשים מהשופטים להורות על מינוי ועדה מייעצת בלתי תלויה עם נציגות הלשכה אשר תופקד על מינוי הפוסקים ופעולתם בוועדות.

 


חברת הביטוח דחתה את תביעתך? זו לא המילה האחרונה

[gravityform id="34" title="false" description="true" ajax="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות