פספסתם את המהדורה שלנו? קבלו תקציר

מסכמים שבוע של חדשות באוביטר: פס"ד הבוגדת חוזר לכותרות, תלמידים ערבים בכרמיאל לא יזכו ללמוד בשפתם ומי הוא הרופא הנאשם בעבירות מין במטופלת שלו?
מערכת אוביטר |

מסכמים שבוע של חדשות באוביטר: ביהמ"ש העליון הפך את החלטת בית הדין הרבני הגדול וקבע כי אישה שבגדה בבעלה זכאית למחצית מדירת המגורים המשותפת, הורים לילדה בת 6 הורשעו בהתעללות אכזרית בה וממתינים לעונשם. ביהמ"ש דחה את עתירתם של הורים בכרמיאל שביקשו כי ילדיהם ילמדו בביה"ס דוברי ערבית המרוחקים מן העיר. העליון התיר לפרסום את שמו של ד"ר אוריל שליט, רופא משפחה מקופת חולים לאומית באשקלון הנאשם בעבירות מין במטופלת.

בוגדת, עם זכויות

הֵרְכב של תשעה שופטי בית המשפט העליון, בראשות הנשיאה, אסתר חיות, הפך את ההחלטה של בית הדין הרבני הגדול, וְקבע כי אישה, שבגדה בבעלה, תזכה לקבל מחצית מדירת המגורים המשותפת, בה התגוררה כעשרים שנה. בַּהחלטת בית המשפט נאמר, כי על אף החלטת בית הדין הרבני "אי-נאמנות מינית, לא מהווה נסיבה לשלילת זכות על נכס". שכן הרכוש של בני הזוג, אינו חלק מענייני הנישואין והגירושין, שעליהם חל הדין הדתי.

התעללות אכזרית

המקום הכי בטוח לילדים אמור להיות הבית, אבל המציאות מלמדת שזה לא תמיד כך. הורים מלוד, שהורשעו בהתעללות אכזרית בבתם בת השש, שכללה בין היתר את קשירתה בחדר האמבטיה, נמצאים בימים אלו בפני מתן גזר הדין בעניינם. הפרקליטות דורשת להשית עליהם עונשי מאסר ממושכים של עד חמש עשרה שנים. נציגת המדינה שהתייצבה בדיון, התקשתה להסתיר את תחושותיה: "זה סיפור חייה של ילדה קטנה, גיבורה שורדת", אמרה בבית המשפט. "הם לכאורה הוריה אך לא היו הורים בעבורה. הם השחיתו את נפשה, את תמימותה ומחקו את קיומה כאדם וכילדה".

לא בבית ספרנו

עוד בכותרות – בית המשפט המחוזי בחיפה, דחה עתירה של אחד-עשר הורים מכּרמיאל, שדרשו מהעירייה לאפשר לילדים ערבים, ללמוד במסגרות חינוכיות בשפה הערבית. פניותיהם של תושַבי העיר הערבים לְמשרד החינוך, לעניין הקמת בית-ספר ערבי בעירם, נדחו, בטענה כי הרשות המקומית, היא הגוף האמון, על העלאת צורכי התושבים, בפני המשרד. אך כשפנו לעירייה, נַעַנו בשלילה גורפת. בהחלטתו קבע בית המשפט כי "ההורים לא המחישו את טענותיהם לחוסר שוויון".

בטיפול

עוד בכותרות היום, בית המשפט העליון, התיר את פרסום שמו של דוקטור אוּריל שליט, רופא משפחה בקופת חולים לאומית בעיר אשקלון, שנאשם בביצוע מעשה מגונה במטופלת. בכך ביטל העליון את צו איסור הפרסום, שניתן על ידי בית משפט השלום. בהחלטת העליון נכתב כי אין די בהוכחת 'פגיעה רגילה' בפרטיותו של הנאשם, על מנת לשקול איסור פרסום, אלא יש צורך בהוכחת "פגיעה חמורה".

עד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות