ד"ר שליט אוריל הוא הרופא הנאשם במעשה מגונה במטופלת

ביהמ"ש העליון הסיר את הצו שאסר על פרסום על שמו של הרופא מאשקלון, והפך את החלטת ביהמ"ש השלום שקבעה כי ישמו ייחשף רק לאחר שמיעת עדות המתלוננת
דנה לווינסקי |
טיפול רפואי
אילוסטרציה

שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון, התירה לפרסם את שמו של רופא מאשקלון ד״ר שליט אוריל, הנאשם במעשה מגונה במטופלת שהגיעה לביקור במרפאה. "אין בידי לקבל את גישת בית משפט השלום שלפיה יש להותיר את צו איסור הפרסום על כנו עד לאחר שמיעת עדות המתלוננת", כתבה השופטת ברון בהחלטתה.

לפני כשלושה שבועות, הוגש כתב אישום נגד אוריל, רופא משפחה בקופת חולים לאומית באשקלון ובעלים של קליניקה פרטית בעיר. בתיק זה, המתנהל בבית משפט השלום באשקלון בפני כבוד השופט צבי פורר, ניתן צו איסור פרסום על שמו של הרופא עד החלטה שתתקבל לאחר שמיעת עדות המתלוננת.

העדפת האינטרס הציבורי

כנגד צו איסור הפרסום הגישה המדינה ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, והשופט יעקב דנינו ביטל את איסור הפרסום. בין השאר הוא כתב בהחלטתו כך: ״מוכן אני לצאת מתוך נקודת הנחה כי פרסום שמו ופרטיו של המשיב יפגעו בשמו הטוב, וכתוצאה מכך גם בני משפחתו יישאו בנטל עוונו הלכאורי המיוחס לו. אפשר גם כי הפרסום יקפח פרנסתו. אל יקל הדבר בעינינו. ואולם, לא מדובר בנזקים החורגים מעניינם של נאשמים אחרים".

"סעיף 70(ד) לחוק בתי המשפט", נכתב עוד בהחלטה, "משמיע לנו כי אין די בהוכחת 'פגיעה רגילה' בפרטיותו של הנאשם על מנת לשקול איסור פרסום, אלא יש צורך בהוכחת "פגיעה חמורה". בכך לא עמד המשיב. יישום מכלול ההיבטים המצרפיים במקרה דנא, מניע במובהק את נקודת האיזון לעבר העדפת האינטרס הציבורי שבפרסום שמו של המשיב״.

הערר נדחה בעליון

הרופא הגיש ערר על ההחלטה לבית המשפט העליון והשופטת ברון דחתה את הערר וקבעה כי "לאחר עיון בבקשה על נספחיה, הגעתי לכלל מסקנה כי דינה להידחות אף מבלי להידרש לתגובת המשיבה".

לדברי השופטת "אין בידי לקבל את גישת בית משפט השלום שלפיה יש להותיר את צו איסור הפרסום על כנו עד לאחר שמיעת עדות המתלוננת".

 


רוצים לדעת איזה אנס מסתובב בינינו?
הכנסו לפרויקט אנס אחד ביום באתר החדשות זצ וגלו


__________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת ענת ברון

__________________________________________________________

עו”ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות