9.5 שנות מאסר לדורס שני רוכבי האופניים בשרון

ביהמ"ש גזר את העונש על יונתן פדידה שהורשע במסגרת הסדר טיעון בהמתה בקלות דעת של הרוכבים יניב לוגסי ותומר ויינשטיין בעת שהיה תחת השפעת אלכוהול
רונן לוי |
הנהג הדורס יונתן פדידה בביהמ"ש, היום. צילום: פלאש 90

בבית המשפט המחוזי מרכז שבלוד נידון הבוקר (יום ד') יונתן פדידה לעונש מאסר של תשע שנים וחצי. פדידה הורשע במסגרת הסדר טיעון בדריסתם למוות של שני רוכבי האופניים יניב לוגסי ותומר ויינשטיין בשרון, בעת שהיה תחת השפעת סמים. הוא הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת על אחריותו לתאונה שהתרחשה לפני כשנה וחצי.

השופטת דנה מרשק מרום פנתה למשפחות ההרוגים שהגיעו להשמעת גזר הדין ואמרה להם: "אני רוצה להגיד לכן, הדמויות של יניב ותומר ילוו אותי לעוד הרבה שנים. גם הכרב ילווה אתכם עוד הרבה שנים לצערי. אני מקווה שתבחרו בחיים".

חברים ובני משפחתם של תומר ויינשטיין ויניב לוגסי ז"ל, בביהמ"ש, היום. צילום: פלאש 90

ייכנס לכלא בחודש הבא

לצד עונש המאסר שנגזר עליו, נידון פדידה, 32, גם ל-18 חודשי מאסר על תנאי ובית המשפט פסל את רישיון הנהיגה שלו למשך 15 שנה. בנוסף הוא ישלם פיצויים בסך 100 אלף שקלים לכל אחת ממשפחות ההרוגים.

במסגרת הסדר הטיעון הורשע פדידה בעבירה של המתה בקלות דעת וכן גם בנהיגה בשכרות, שיבוש מהלכי משפט, נהיגה בקלות ראש ובמהירות שיש בה סכנה לציבור וכן בעבירה של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית. ההסדר עצמו לא כלל את רכיב העונש ובטרם נגזר דינו ביקשה הפרקליטות להשית על הנהג הדורס עונש של 12 שנות מאסר.

פדידה יחל לרצות את עונש המאסר שלו כבר בחודש הבא – ב-1 באוגוסט.

בני משפחות וחברים של תומר ויינשטיין ויניב לוגסי ז"ל בדיון קודם בביהמ"ש. צילום: פלאש 90

מהירות מופרזת, סמים ואיבוד שליטה

רוכבי אופניים תומר וינשטין, בן 45, ויניב לוגסי, בן 44, נהרגו בדצמבר 2019. חקירת האירוע במשטרה החלה עם קבלת דיווח ב-16 בדצמבר 2019 בשעה 06:40 על תאונת דרכים בכביש 5511, ציר הגישה למושב בני ציון. עם הגעת כוחות משטרה, בוחני תנועה וכוחות הצלה נוספים, התברר כי נהג רכב פגע בשני רוכבי אופניים שרכבו במקום.

במסגרת חקירת המשטרה שנערכה לבירור נסיבות התאונה, עלה כי פדידה נהג מצפון לדרום ברכב ספורט ובמהירות מופרזת של למעלה מ-150 קמ"ש. הוא ביצע עקיפה של כלי רכב בטרם הגיע לעקומה שמאלה, אז איבד שליטה על הרכב, סטה מהכביש ופגע במעקה בטיחות שמעבר לשול שמאל ובשני רוכבי אופניים שרכבו זה אחרי זה בשול הדרך. כתוצאה מהפגיעה הקטלנית של החשוד ברוכבים, לא נותר לצוותי הרפואה אלא לקבוע את מותם של השניים במקום. במהלך חקירת המשטרה עלה כי פדידה נהג ברכב כשהוא תחת השפעת סמים מסוג קנאביס.

 


[gravityform id="9" title="true" description="true"]

 

___________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת דנה מרשק מרום

____________________________________________________________

עו”ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות