לשכת עורכי הדין אבלה בעקבות מותו של עו"ד מימון

צילום: דנה כספי

 
עו״ד מימון נחשב למומחה בדיני שירותים פיננסים וסחר מטבעות בעבר שימש כיועץ משפטי ובכיר במשרד האוצר ביחידת הפיקוח על נותני שירותי מטבע ולאחר פרישתו הוא שימש כיועץ משפטי של סוחרי וחלפני מטבעות ושימש כעורך דין בכיר בפורום היועצים המשפטיים לאיגוד נותני שירותים פיננסיים.
עו"ד אורי גולדמן חברו הקרוב של מימון סיפר : ״זה פשוט לא ייאמן. אני ממש מסרב להפנים. פשוט היה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון.תנחומי הכנים למשפחה. היו לנו התייעצויות כמעט יומיומיות על פתרונות מחוץ לקופסא בקשר לנותני שירותים פיננסיים. צחי היה מומחה עם ידע אדיר בתחום. בשבועות האחרונים התראינו הרבה מאד בשל פורום משותף שהקמנו בשם: "פורום מייצגי נש"פ" ואף לפני מספר ימים הגשנו בג"צ משותף בשם כל נותני השירותים הפיננסיים נגד משרד האוצר.
צחי היה בן אדם זהב, היה מומחה אדיר בכל הרגולציה החלה על ענף הנש"פ. הענף חייב לו הרבה, שכן צחי היה עובד בהתנדבות עבור כל הענף על מנת להציל אותו מקריסה.
בנוסף הוא וכל הזמן היה מדבר ומתגאה במשפחתו האהובה, שחזרו לאחרונה מטיול באירופה ועברו רק לאחרונה לבית חדש.כל הענף וכל הפורום נהיה שם עבור בני משפחתו ונסייע בכל מה שניתן."
מחקירת המשטרה עולה כי ביום שלישי סמוך לשעת חצות התקבל דיווח על ירי ברחוב האלופים פינת הרצל בנס ציונה
חובשים ופראמדיקים של מד"א הגיעו למקום וטיפלו בשני נפגעי ירי עו״ד מימון פונה במצב אנוש לבית החולים שיבא בתל השומר. חברו פונה לבית החולים אסף הרופא, על פי החקירה מימון וחברו שהיה היעד לחיסול יצאו מחתונה מאולם שמחות. החבר מוכר למשטרה והוא מזוהה עם גורמי פשיעה באזור השפלה ורחובות בעבר נקשר שמו למעשה פשע חמור. על המודעין המשטרתי הוא מוגדר כאיש הכספים של אירגון פשיעה מרחובות והמשטרה מעריכים כי זה הרקע לחיבור בינו לבין העורך דין.
מימון, היה ממגישי הבג"צ של איגוד נותני שירותים פיננסיים נגד המפקח עליהם במשרד האוצר משה ברקת, עקב עיכוב אישור הרשיונות למעל 1500 בעלי שירותי מטבע. שהגישו בקשה לרשיון לפי חוק הפיקוח שנכנס לתוקף לפני שנתיים. איגוד נותני השירותים הפיננסיים היו במאבק קשה מול האוצר שעיכב את רשיונותיהם של אלפים, ומול הבנקים שמערימים קשיים רבים על פתיחת חשבונות בנק לסוחרי מטבע עו״ד מימון לפי חבריו היה מראשי המאבק, כאחד מעורכי הדין הבכירים בפורום המייעץ.

צילום: דנה כספי

ראש לישכת עורכי הדין עו״ד אבי חימי הוציא הודעה בשם לישכת עורכי הדין לאחר שנודע על מות חברו: ״לשכת עורכי הדין מבכה את מותו של חברנו, עורך הדין צחי מימון ז"ל, שנרצח על לא עוול בכפיו. ציבור עורכי הדין משתתף בצערה הגדול של משפחתו ושולח את תנחומיו הכנים.לשכת עורכי הדין בראשותי קוראת למשטרת ישראל לפעול בנחישות ללכידתם של מבצעי הפשע הנתעב שגבה חיים יקרים של אחד מחברינו״.
משה בן יעקב, יו"ר משותף של פורום נותני שירותים פיננסיים, קיבל בתדהמה את הידיעה על מותו של מימון: "הוא היה בזמן הלא נכון ובמקום הלא נכון. צחי היה חבר קרוב ושותף לדרך וממש עצוב לנו. אנחנו כבר שלוש שנים מייצגים יחד בכנסת בכו הוועדות, יצגנו בכל המפגשים עם הרגולטור. הידע שלו היה רחב מאוד והיה לו זיכרון אדיר בכל הנוגע לחקירה ולענף כולו. הוא לחם בכל כוחו לשמור על האינטרסים של העוסקים בענף. גם בבג"ץ הידע שלו נתן תרומה משמעותית במהלך התביעה שהגשנו. כשדמות, הוא אחת הדמויות הכי מוכרות בענף. הוא התחיל במשרד האוצר, הוא היה מהמייסדים של הענף מהצד של הרגולטור, בהמשך הוא הפך לנותן שירותי מטבע בעצמו ועו"ד שמתמחה וייצג נותני שירותים פיננסיים. בתהליך החקיקה רשומים על שמו מספר סעיפים שהצילו את ענף מקריסה

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות