הקברן שרימה משפחות נפטרים ירצה עבודות שירות

הנאשם הורשע כי גרף כספים ממשפחות נפטרים בהיקפים גדולים לאחר שהבטיח להם שיוכלו לקבור את יקיריהם בבית העלמין בנהריה אף שאינם תושבי המקום
גילי סיוון-כהן |
נר זיכרון בית קברות
אילוסטרציה shutterstock

שופטת בית משפט השלום בחיפה, אורית קנטור, גזרה תשעה חודשי עבודות שירות ו-20 אלף שקלים קנס לנאשם בעל עסק פרטי לשירותי קבורה שהורשע בעבירות מרמה, ערמה ותחבולה, שימוש במסמך מזויף ועוד. על בת זוגו שהורשעה בסיוע לקבלת דבר במרמה הסתפקה השופטת במאסר על תנאי.

על פי עובדות כתב האישום, הנאשמים הינם בני זוג ועסקו בשיווק ומתן שירותי קבורה במסגרת עסק פרטי בשם "אב אביב קדישא שירותי קבורה" ובשם "אב אל מוקד 24". העסק נוהל על ידי הנאשם ובת זוגו עזרה לו בקשר מול הלקוחות ובטיפול בקבלת אישורים מגורמים שונים. במסגרת עיסוקם, נפגשו הנאשמים עם קרוביהם של נפטרים אשר פנו לקבלת שירותי העסק והציעו להם שירותים שונים הקשורים בסידור הקבורה ובכלל זאת הובלת הנפטר לחדר קירור עד הבאתו לקבורה, הכנת הנפטר והובלתו לקבורה, קבלת רישיון הקבורה ממשרד הבריאות, רכישת זרי פרחים ותיווך בהזמנת ורכישת מצבות.

מצג שווא למשפחות

בין השאר סיכם הנאשם עם אחר, כי ישלם לו על מנת שיאפשר קבורת נפטרים שאינם תושבי נהרייה בבית העלמין בנהריה, על ידי כך שיזייף פרטים ברישיונות הקבורה על מנת ליצור מצג שווא כי מדובר בנפטר תושב נהרייה. בהתאם לסיכום, הנאשמים קיבלו כספים במרמה ממשפחות הנפטרים אשר לא היו תושבי נהריה תוך הצגת מצג שווא לפיו הכספים נגבים בעד רכישת חלקות קבורה באדמת בית העלמין בנהריה עבור הנפטר. לעיתים גם בעד "רכישה בחיים" עבור בן זוגו.

בהתאם לכך, הורשע כי קיבל הנאשם במרמה את כספי התמורה של הפונים אליו בסכום כולל של 627 אלף שקלים בנסיבות מחמירות שהן היקף הסכומים, ריבוי המקרים- 34 במספר על ידי שימוש ברישיונות קבורה מזויפים, ובנסיבות קבלת הכספים במרמה מידי משפחות הנפטרים בשעתם הקשה של מות בן משפחה.

בת זוגו סייעה לו בנסיבות מחמירות, בכך שסייעה לו בהפעלת העסק ובהצגת המצג הכוזב בפני משפחות הנפטרים לפיו עומדת להם האפשרות לקבורת הנפטרים בסכומים הנגבים כדין על ידי המועצה הדתית נהרייה.

פעל בשיטתיות

השופטת קנטור שהחליטה להקל עם בני הזוג ציינה בגזר הדין כי: "בבואי לגזור את דינם של הנאשמים, אזקוף לחובתם את התכנון, השיטתיות, החבירה לאחר והעובדה שהעבירות נמשכו לאורך תקופה והם לא חדלו מהם למרות שיכולים היו לעשות כן לאורך השנים. כן אקח בחשבון את גובה הכספים שנגבו מידי המתלוננים כמפורט בכתב האישום וזאת כתמורה לשירות כביכול שנתנו להם הנאשמים".

"לזכותם", הוסיפה השופטת, "אזקוף את הודאתם, את יציבותם התעסוקתית, העובדה כי חסכו מזמנם של כל הצדדים, גילם, היעדר עבר פלילי של נאשמת עמידתו של הנאשם בהסדר התשלומים מול רשויות המס וביטול הרשעתו של האחר בבית המשפט המחוזי, וזאת כחלק מכיבוד עיקרון אחידות הענישה בשינויים המחויבים. כן אקח בחשבון את השיהוי שננקט בעניינם של הנאשמים כאשר העבירות נעברו החל משנת 2011 ועד שנת 2015, כתב האישום הוגש רק בחודש פברואר 2017 והנאשמים נותנים את הדין רק היום".

______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופטת אורית קנטור

_______________________________________________________________

עו”ד אביעד לנצ’נר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות