מרכז קנטור מציג: מחקר מקיף על גזענות עולמית

פרופ' דינה פורת, ופרופ' יורם דינשטיין מאונ' ת"א התארחו בלשכתה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות והגישו לה את כרכי החקיקה נגד אפליה בעולם
מעיין לביא |
המפגש אצל נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות עם פרופ' דינה פורת. צילום: דוברות האוניברסיטה

בתום מחקר מקיף שנמשך למעלה מעשור, צוות מרכז קנטור לחקר יהדות אירופה בימנו שבאוניברסיטת תל אביב השלים לאחרונה את כתיבתם של ארבעת כרכי החקיקה עבי הכרס נגד אפליה על רקע של גזענות בכל ארצות העולם – legislating for Equality – a Multinational Collection of Non-Discrimination Norms.

זוהי למעשה הפעם הראשונה בעולם שחוקרים – בהובלתה של עו"ד טליה נעמת ממרכז קנטור – ממפים את כלל החוקים נגד אפליה על רקע של גזענות בארצות השונות, תוך כדי בחינה והשוואה של מדיניות האפליה בכל מדינה ומדינה. עבודת המחקר שכללה בין היתר, בדיקה מעמיקה של החוקות במדינות השונות ושל אמנות והסכמים בינלאומיים, זכתה לסיוע של משרדי משפטים מובילים בעולם, ולהקדמה ששלחה מנכ"לית אונסקו, הגב' אירינה בוקובה, ונכללה בכול כרך. הכרכים יצאו לאור בהוצאת בריל, ההוצאה החשובה בעולם לספרי משפט.

רוח הערכים של בית המשפט העליון

במסגרת זו, ראשת מרכז קנטור היוצאת פרופ' דינה פורת התארחה השבוע בלשכתה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות והגישה לה בהוקרה את ארבעת כרכים החדשים. הנשיאה חיות הודתה על לפרופ' פורת ובירכה אותה על ההישג האקדמי שמוסיף ממד חשוב למלחמה בגזענות ובאפליה נגד עמים וקבוצות שונות בעולם.

המפגש בין נציגי מרכז קנטור לבין נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות. צילום: דוברות האוניברסיטה.

במפגש השתתפו גם פרופ' יורם דינשטיין, נשיא אוניברסיטת תל אביב לשעבר, ששימש יו"ר הוועדה המדעית שליוותה את העבודה; המשנה לנשיאה בדימוס, השופט אליקים רובינשטיין ושופטת בית המשפט העליון, דפנה ברק ארז, שהיו חברים בוועדה המלווה; העורכת הראשית של הכרכים, עו"ד טליה נעמת; והזוג סליה וז'אק מיצ'וניק שתמכו בעבודה בנדיבותם.

פרופ' פורת אמרה: "תודה לך, כבוד הנשיאה, בשמם של כול הנוכחים, על הזמן שהקדשת לנו, ועל העניין שגילית בעבודתנו. אנו מקווים שכרכים אלה יתרמו תרומה, ולו צנועה, למאבק באפליה בעולם על רקע של גזענות, שהיא רעה חולה במדינות ובחברות רבות, וזאת ברוח הערכים שבית המשפט העליון שלנו, עליו גאוותנו, מוביל בהנהגתך".

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות