כותרות היום של אוביטר ל-29 ליוני 2021

חבורת צעירים הטרידה ברמנית ומלצרית בחוף של מוש באילת, מורה בישיבה נעצר בחשד לסחיטה מינית וביהמ"ש קבע כי הפוליסה של ראש העיר שהורשע בפלילים תקפה
מערכת אוביטר |
החוף של מוש בן ארי באילת. צילום: עמוד הפייסבוק של החוף של מוש

אלה כותרות הערב – חבורת צעירים הטרידה מינית ברמנית ומלצרית בחוף של מוש באילת, המשטרה עצרה מורה בישיבה בחשד לסחיטה מינית של קטינים דרך אפליקציית 'האנגאאוטס', בית משפט השלום קבע כי הפוליסה של ראש העיר שהורשע בפלילים תקפה, נדחתה עתירת הורים שביקשו שילדיהם ילמדו במסגרות בשפה הערבית, ולסיום – זוג נשים התגרשו זו מזו, ואחת ביקשה שיבוטלו את הזכויות ההוריות לגרושתה, בית המשפט קבע שצו הורות אינו מעשה הפיך.

בלאגן בלגונה

נתחיל בְּבִריונות מקוממת. בית המשפט המחוזי בבאר-שבע הרשיע שלושה תושַבי אשדוד, בשנות העשרים לחייהם, בעבירות של התנהגות פסולה בְּמקום ציבורי, ואת אחד מהם גם בעבירה של איומים, וחבלה בנסיבות מחמירות.

החבורה הטרידה מינית, מלצרית ובּרמנית בחוף הים, ואף איימה עליהן. כשהגיעו עובדי החוף לעזור לבחורות, החלו השלושה לקלל, לאיים, לשבור כסאות וְלתקוף, עד שגרמו להם לפציעות קשות. אחד מהם אף דקר עובד עם כוס שבורה.

הנאשמים הודו באישומים, במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות, לפיו יישַלחו לעד שלושים-וְשישה חודשי מאסר. בית המשפט יחליט בהמשך, האם לקבל את הסדר הטיעון.

המורה בישיבה סחט מינית

הותר לּפרסום, כי המשטרה עצרה לחקירה, לפני כשבועיים, מורֵה מישיבה במרכז הארץ, בַּחשד לסחיטה מינית, של קטינים בני ארבע-עשרה וַחמש-עשרה. על פי החשד, המורֵה פנה לַנערים, בהודעות באפליקציית הֵנְג-אַאוּטס. במהלך ההתכתבות הציג עצמו כבן גילם, וביקש שישלחו לו תמונות עירום וסרטונים בעלי אופי מיני. הוא חשוד שאף סחט אותם באיומים שיעשו זאת, לעיתים בתמורה לְכסף. מעצרו של החשוד הוארך, עד שיובא לפני שופט מחר.

הביטוח יכסה שכ"ט למטריד מינית

בית משפט השלום בתל אביב, הורה לחברת הביטוח הראל, לשלם לראש עיריית קריית-מלאכי לשעבר, מוטי מלכה, את הוצאות הייצוג המשפטי שלו, בסך ארבע-מאות-ושישים אלף שקלים. מלכה הורשע בשנת אלפיים ושתיים-עשרה בהטרדה מינית, ובעבירה על חוק התכנון והבנייה, ונאלץ לשלם מכיסו, את שכר טרחת עורכי הדין. חברת הביטוח סירבה לשלם בתחילה, בטענה שהרשעתו בִּפלילים, מבטלת את תנאי הכיסוי, של פוליסת הביטוח.

ערבי למד עברית

עוד בכותרות היום, בית המשפט המחוזי בחיפה, דחה עתירה של אחד-עשר הורים מכּרמיאל, שדרשו מהעירייה לאפשר לילדים ערבים, ללמוד במסגרות חינוכיות בשפה הערבית. פניותיהם של תושַבי העיר הערבים לְמשרד החינוך, לעניין הקמת בית-ספר ערבי בעירם, נדחו, בטענה כי הרשות המקומית, היא הגוף האמון, על העלאת צורכי התושבים, בפני המשרד. אך כשפנו לעירייה, נַעַנו בשלילה גורפת. בהחלטתו קבע בית המשפט כי "ההורים לא המחישו את טענותיהם לחוסר שוויון".

אמא זה לנצח

נסיים עם קביעה משפטית מורכבת. זוג נשים התגרשו זו מזו, ואז ביקשה אחת מהן, שהרתה וילדה במהלך הנישואין, לבטל את הזכויות ההוריות שניתנו לגרושתה. לאחר שנדחתה בבית המשפט לענייני משפחה, הגיע המקרה לבית המשפט המחוזי, שם נקבּע כי לא יבוטלו זכויותיה ההוריות של הגרושה. השופט מתח ביקורת חריפה על המבקשת, ואמר כי "צו הורות אינו מעשה הפיך, ולאחר שניתן, לא יוכל אף אחד מההורים להשתחרר מחובותיו ההוריות, אף אם הוא ניתק כל קשר עם ילדיו".

השופט הדגיש ואמר: "זוגיות לחוד ויחסי הורים וילדים לחוד".

ועד כאן מאוביטר להיום.
לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות