הפרקליטות: להחמיר בעונש מורשעים בעבירות נשק

בערעור שהוגש לביהמ"ש העליון נטען כי תופעת האמל"ח בחברה הערבית הפכה ל"מכת מדינה" וכי המגזר "זועק" לטיפול בשל החשש הממשי לחיי חפים מפשע
דניאל בן חמו |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

לבית המשפט העליון הוגשה הודעות ערעור על קולת עונשם של שני נאשמים, שעסקו בסחר בנשק והורשעו בריבוי עבירות נשק, ונידונו לעונשי מאסר של 4.5 שנים ו-28 חודשים בלבד. השניים הועמדו לדין במסגרת פרשייה מרובת נאשמים, אשר עסקו בעבירות נשק מגוונות באזור שועפאט וענאתא החדשה, וביצעו יחדיו חלק מהעבירות בהן הורשעו.

הנאשם מוחמד אבו עבסה הורשע בריבוי עבירות נשק של סחר, החזקה, הובלה, ניסיון יצור ועבירות נוספות וביהמ"ש המחוזי בירושלים גזר עליו עונש של 4.5 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס. הנאשם ביצע עבירות נשק רבות במסגרת שישה אישומים. כתב האישום מלמד על מעורבות עמוקה של הנאשם בעולם הנשק כמארגן, מנהל ויוזם של עבירות נשק רבות. על פי התמונה העולה ממעשיו, מדובר במחולל פשיעה של ממש באזור מגוריו, כאשר למשמע קולו של הנאשם, כלי נשק עוברים מאדם לאדם וממקום למקום ונאספים לקראת אירועים אלימים שעתידים להתרחש.

סחר בנשק

הנאשם עמאר נורי הורשע בבית המשפט המחוזי בירושלים בעבירות של החזקת נשק, ניסיון רכישת נשק וניסיון סחר בתחמושת ונגזרו עליו 28 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי. הנאשם ביצע שורת עבירות נשק במסגרת שלושה אישומים. במסגרת האישום הראשון, החזיק רובה M-16 תקול ופעל במרץ לתקנו מתוך מטרה מוצהרת לסחור בו בהמשך. במסגרת האישומים השני והשלישי, ניסה למכור תחמושת ולרכוש כלי נשק. עובדות כתב האישום מלמדות על בקיאות ומעורבות עמוקה של הנאשם בעולם הנשק –הן כסוחר והן כרוכש – עד כדי עיסוק מקצועי של ממש.

לעמדת הפרקליטות בהודעות הערעור, שהוגשו לבית המשפט העליון עונשי המאסר שהוטלו על הנאשמים אינם משקפים כראוי את חומרת מעשיהם והסכנה הציבורית העצומה הגלומה בהם. "הנחייתו הברורה והעקבית של בית המשפט הנכבד בתקופה האחרונה היא החמרה משמעותית בענישה בגין עבירות נשק, לנוכח היקף התופעה, אשר הפכה למכת מדינה".

הפרקליטות: "העונש לא הולם את מגמת ההחמרה"

עוד צוין, כי העונשים שהוטלו על הנאשמים אינם הולמים "אף לא את מגמת ההחמרה בענישה בגין עבירות אלו, כחלק ממלחמת החורמה שמנהלת מדינת ישראל נגד התפשטותן של עבירות הנשק בקרב הציבור בכללותו, ובקרב המגזר הערבי בפרט".

בפרקליטות גם הוסיפו כי "אנו עדים בשנים האחרונות לזעקתו של המגזר הערבי באשר לתופעה הרווחת והבלתי נסבלת של החזקה ושימוש בכלי נשק בקרב האוכלוסייה הכללית…החזקת הנשק מהווה 'גורם בלעדיו איין' לאירועים היום-יומיים שסופם במותם הטראגי של בני ובנות המגזר הערבי, עבריינים ונקיי כפיים כאחד".

"תופעה זו", נכתב עוד, "מובילה בהכרח לחיי חרדה והימנעות של אזרחי מדינת ישראל, בני המגזר הערבי, אשר חוששים לחייהם, פשוטו כמשמעו, כאשר הם יוצאים לרחוב, ואף – כפי שהתרחש בתקופה האחרונה – עומדים במטבח ביתם. מתן משקל ראוי לפגיעה באורח חייהם ושלומם הנפשי והפיזי של אזרחי המדינה, מחייב החמרה משמעותית בעונשם של אלו העוסקים בעולם הנשק".

______________________________________________________________________

[gravityform id="21" title="true" description="true" ajax="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות