ערעור על החלטת ביה"ד שקיבל תביעת עובד לזכויות וצו הרחבה

ב"כ המעסיקים, עו"ד יריב ואקנין, טוען בערעור כי עצם מעמדם כבעלי מניות בבית העסק אינו מטיל עליהם אחריות אישית באופן אוטומטי על עוולות התאגיד
דנה לווינסקי |
אילוסטרציה envato

לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים, הוגש ערעור על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, בו נקבע כי מעסיק ישלם את זכויותיו של עובד בעסק לממכר דגים ויחול עליו צו ההרחבה בענף רשתות שיווק המזון. בא כוחם של בית העסק ובעלי המניות בו, עו"ד יריב ואקנין טען בערעור כי עצם מעמדם של המערערים כבעלי מניות בעסק אינו מטיל עליהם באופן אוטומטי אחריות אישית בגין עוולות של התאגיד וכן המשיב קיבל את מלוא זכויותיו וצו ההרחבה לא חל עליו.

המדובר בהתפטרותו של העובד, אשר עבד בשירותי המערערות כ-11 שנים ולטענותיו זכאי לזכויות סוציאליות שונות בגין תקופת עבודתו בחברות שונות. העובד התפטר על דעת עצמו וללא כל הודעה מוקדמת ובדיעבד נתגלה למערערים כי המשיב החל לעבוד בחברה אחרת.

הגיש ערעור. עו"ד יריב ואקנין

עו"ד ואקנין: "תלושי השכר משקפים נאמנה את המציאות בשטח"

כעשרה חודשים לאחר שנטש את מקום העבודה ללא כל התראה החליט המשיב לתבוע את המערערים בדרישה לקבלת זכויות שונות וכן בדרישה להטיל על בעלי המניות אחריות אישית בדרך של הרמת מסך ההתאגדות לשלם תשלומים אשר נתבעו בכתב התביעה. לפני כחצי שנה, ניתן פסק דין אשר קיבל את רובה של התביעה כנגד המערערים.

בערעור טען עו"ד ואקנין כי "שגה בית הדין קמא בהחלטתו כי הרכיבים המפורטים בתלושי השכר שהונפקו למשיב אינם משקפים את המציאות ואת תנאי העסקתו. מעסיקיו יטענו כי הרישום בתלושי השכר משקפים נאמנה את המציאות בשטח ומדברים בעד עצמם". לדבריו, המשיב קיבל את כל הזכויות המגיעות לו לרבות דמי הבראה, החזר הוצאות נסיעה, אוכל.

עוד נטען על ידי עו"ד ואקנין, כי בניגוד לפסק הדין העובד לא היה זכאי לגמול בגין עבודה בשעות נוספות וכך גם הוא ניצל את כל ימי החופשה שלו כאשר יצא כל אימת שרצה והדבר מצא ביטויו בתלושי השכר.

הפרשות כדין לפנסיה

גם ההפרשות לקרן הפנסיה לא היו בחסר, כפי שקבע בית הדין וחישוב ההפרשות לפנסיה נעשה על ידי רואה החשבון של החברה אשר ביצע חישוב לצורך תשלום ההפרשות בהתאם לחוק.

עו"ד ואקנין הדגיש בערעור כי שגה בית הדין כשזקף לחובתם של בעלי המניות אחריות אישית בדרך של הרמת מסך ההתאגדות לשלם תשלומים אשר נתבעו בכתב התביעה.

"המערערים יטענו כי עצם מעמדם של המערערים כבעלי מניות בחברות הנתבעות אינו מטיל עליהם באופן אוטומטי אחריות אישית בגין עוולות של התאגיד. והטלת אחריות ישירה תיעשה אך ורק בנסיבות מיוחדות המצדיקות מעשה זה ועל הטוען להטלת אחריות אישית להניח תשתית עובדתית מקיפה ומלאה לכך כבר במסגרת כתב התביעה", נכתב בבקשת הערעור.

לאתר יריב ואקנין – משרד עורכי דין לחצו כאן.

______________________________________________________________________

עורך דין יריב ואקנין

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות