החשד: פישינג ברחבי הרשת

יחידת הסייבר של להב 433 עצרה 4 חשודים, תושבי השטחים ומזרח י-ם, בחשד שאספו פרטי אשראי של אזרחים והשתמשו בפרטיהם לצורך קבלת דברים במרמה
רונן לוי |
יעד אטרקטיבי להאקרים?
אילוסטרציה

ארבעה חשודים תושבי השטחים ומזרח ירושלים נעצרו על ידי יחידת הסייבר בלהב 433 בחשד לביצוע עבירות הונאה שונות באמצעות כרטיסי אשראי. החשודים יובאו במהלך היום (יום ב') לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון עם בקשה להארכת מעצרם. החקירה מתנהלת ביחידת הסייבר בלהב 433, בליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

על פי החשד, החשודים המרכזיים, כל אחד על פי חלקו ותפקידו, פעלו לקדם תשתית פישינג (דיוג) אשר נועדה לאיסוף פרטי לקוחות ופרטי כרטיסי אשראי מאזרחים בישראל.

כמו כן, מתוך החומרים שהצטברו ביחידת הסייבר, עולה כי באמצעות כרטיסי אשראי מזוייפים שהיו ברשותם, הם ביצעו תשלומים שונים.

המשטרה תבקש להאריך מעצר

הבוקר עם המעבר לחקירה גלויה, נעצרו 4 חשודים (2 תושבי שטחים ו-2 תושבי מזרח ירושלים) לחקירה באזהרה בחשד לביצוע עבירות הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף.

החשודים יובאו במהלך היום לדיון בבית משפט השלום בראשון לציון עם בקשה להארכת מעצרם. החקירה מתנהלת ביחידת הסייבר בלהב 433, בליווי מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

המשטרה: כך תתגוננו

במשטרה פרסמו במקביל למעצר המלצות למניעת קורבנות רשת בעבירות "פישיניג". בין השאר, אומרים במשטרה, כי יש לבצע כניסה לחשבונות ואתרים רק באמצעות הלינק הרשמי ובאמצעות האתרים האימתיים והמאובטחים. בנוסף, יש לשים לב לזהות השולח. אם קבלתם הודעה/מסרון חשוד המבקש לעדכן פרטי תשלום, לעיתים יש לוודא מול החברה השולחת. בכל מקרה בו יש ספק, מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של החברה מחדש, בדרך המקובלת באמצעות הדפדפן ולא באמצעות הקישור שהתקבל בהודעה. מומלץ להוריד תוכנה רק מאתר רשמי. יש לשים לב לשורת הכתובת בדפדפן ותשומת לב לכתובת האתר (לעיתים יכולה להיות כתובת נחזית אפילו בשינוי של תו אחד).

עוד אומרים במשטרה כי יש לשים לב האם האתר מאובטח. באתר מאובטח בדרך כלל מופיע סמל של מנעול ירוק וכתובת האתר מתחילה באותיות https. וכן יש לזכור שפרטי הלקוח/המשתמש הם קבועים עד אשר הלקוח מבקש מיוזמתו לבצע שינוי ככל שיהיה. גם אם מתבקש שינוי, תתבקשו לגשת לאתר הרשמי של החברה ולהיכנס משם ולא דרך קישור.

__________________________________________________________

עו”ד יעל סולקין לביא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות