עבירות סייבר בעולם טכנולוגי

כיצד השפיעה הקורונה על עבירות הסייבר בישראל? האם המגפה תפסה אותנו "לא מוכנים"? עו"ד יעל לביא-סולקין מסבירה על העולם החדש והמתחדש
עו"ד יעל סולקין לביא |
יש לכם פיתוח טכנולוגי חדשני? רשם החברות קורא לכם
אילוסטרציה envato

אנו חיים במאה העשרים ואחת. כולנו מודעים להימצאותם של מחשבים ורשתות אינטרנט בכל מקום מסביבנו, בכל שלוחה, בכל ענף ובכל מקצוע. עם זאת ולמרות זאת, בדיוק כפי שאנו מתוכנתים להישמר מאדם זר ברחוב ולא לשים את מבטחינו בו, לא תמיד נדע מתי לא לסמוך על אדם זר שנמצא מאחורי המקלדת. עניין זה בלט במיוחד בתקופת הקורונה.

עוד בנושא:

עבירות הסייבר במדינת ישראל הן יחסית צעירות. שכן, רק לאחר המצאת האינטרנט והבנת הסיכונים הכרוכים בגלישה בדפיו, הצלחנו להביא לקיום מצבת חוקים נגד עבירות ממוחשבות.

עבירות הסייבר נחלקות לשניים:

1.
עבירות המבוצעות נגד המחשב.

כאן נמצא עבירות אותן מבצע אדם כלפי מחשב של אדם אחר, אם בדמות פריצה למחשב או לכונן או שיבוש העבודה של אותו מעבד או אפילו שתילה של וירוס או "סוס טרויאני" במחשב של אחר. המחוקק רואה בחומרה פריצה וגניבה בתחום המחשוב לא פחות ממה שרואה בתחום העבירות "הקלאסיות" יותר, שכן בימים כשלנו, המחשב מכיל פרטים אישיים ויקרים לא פחות, מהארנק שלנו.

2.
עבירות המבוצעות באמצעות המחשב.

אלו הן עבירות המבוצעות באמצעות שימוש במחשב במטרה לבצע עבירה פלילית אחרת. כמו למשל: זיוף תעודות או הונאת כרטיס אשראי ברשת, כמו גם קבלת דבר במרמה והימורים – שייחשבו אף הם לעבירות סייבר המבוצעות באמצעות שימוש במחשב. גם עבירות של הטרדה מינית והטרדה מאיימת יכולות להתבצע תוך שימוש במחשב.

עו"ד יעל סולקין לביא
עו"ד יעל סולקין-לביא

על קורונה וסייבר

יש הטוענים כי המגפה "תפסה אותנו לא מוכנים". זה נכון בהיבטים מסוימים, אבל בכל הנוגע לדרכי התקשרות ויצרת קשרים, היינו בדיוק במקום שבו הכפר הגלובאלי הזה שאנו חיים בו, התנהל באופן מלא והקורונה רק חיזקה את הרשת החברתית העצומה הזו, שגם ככה הייתה מפלצתית.

כאשר תידרשו לעמוד בפני תביעת נזיקין או הליך פלילי שנפתח נגדכם, רצוי מאד שיעמוד לצדכם משרד עו"ד אמין, מנוסה ובקיא – אבל בעיקר מומחה בתחום המחשבים והסייבר.

חשיבות הייעוץ המשפטי

משרדה של עו"ד יעל לביא-סולקין נחשב לבעל ניסיון עשיר בניהול תיקים בנושא עבירות סייבר. המשרד מעמיד לרשות לקוחותיו שורה של מומחים וחוות דעות, והם בד"כ המפתח לניצחון.

בנוסף על עבודתה כעורכת דין, יעל לביא-סולקין משמשת כיו"ר וועדת הקשר יהוד מונוסון וגם כיו"ר וועדת משפט, טכנולוגיה וסייבר במחוז מרכז של לשכת עורכי הדין.

ערב שכולו סייבר

לעוד מידע על הנושא – אתם מוזמנים לערב שכולו סייבר
בהשתתפותם של עו"ד גדי פרל ועו"ד יעל לביא-סולקין
יום חמישי, 01.07 בשעה 17:30, מתנ"ס יהוד- מונוסון

__________________________________________________________________

עו”ד יעל סולקין לביא

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות