כותרות היום של אוביטר ל-28 ליוני 2021

הפרקליטות דורשת מאסר ממושך להורים שהורשעו בהתעללות בבתם, אב ובנו נאשמים בסחיטה באיומים ומה הקשר בין בית האופנה האיטלקי ולנטינו לחברה ישראלית?
מערכת אוביטר |
מהדורת אוביטר

הערב במהדורת החדשות של אוביטר – הפרקליטות מבקשת עונש מאסר של עד 15 שנים על הורים מלוד שהורשעו בהתעללות אכזרית בבתם בת השש, אב ובנו נאשמים בשלל עבירות של סחיטה באיומים כלפי קבלני בניין, עונש מקל לנהג משאית שדרס הולכת רגל במעבר חציה, בית האופנה האיטלקי ולנטינו נגד חברה ישראלית בעלת שם דומה והסכסוך המשפחתי הסוער בפייסבוק שהסתיים בבית המשפט.

אכזריות בלתי נתפסת

המקום הכי בטוח לִילדים, אמור להיות הבית, אבל המציאות מלמדת, שזה לא תמיד כך. הורים מלוֹד, שהורשעו בְּהתעללות אכזרית בְּבִתם בת השש, שכללה בין היתר את קשירתה בחדר האמבטיה, נמצאים בימים אלו, בפני מתן גזר-הדין בעניינם.

הפרקליטות דורשת להשית עליהם עונשי מאסר ממושכים, של עד חמש-עשרה שנים. נציגת המדינה שהתייצבה בדיון, התקשתה להסתיר את תחושותיה ואמרה:
"זה סיפור חייה של ילדה קטנה, גיבורה שורדת. הם לכאורה הוריה, אך לא היו הורים בעבורה. הם השחיתו את נפשה, את תמימותה ומחקו את קיומה כאדם וכילדה". כך בלשונה.

"סחיטה כדרך חיים"

ועכשיו לאלימות מסוג אחר: לפני כחודש, דיווחה המשטרה בגאווה, על מבצע מעצרים נרחב, של אחד-עשר בעלי ומנהלי חברות שמירה באזור המרכז, בַּחשד שסחטו קבלנים באתרי-בנייה, ודרשו מהם להסתייע בשירותיהם. אולם עד כה הועמדו לדין בְּמסגרת הפרשה, רק שניים: אב ובנו, עבאד ומחמוד אבו גאנם.

בפרקליטות אומרים כי השניים הקימו את חברת "שומרי המרכז", שפעלה ללא רישיון, כדי לסחוט כספים מקבלנים ולהלך עליהם אימים. "דרך הסחיטה באיומים הפכה לדרך חיים ולמשלח יד עבורם", אמרו בפרקליטות, והוסיפו כי בהמשך יועמדו לדין מעורבים נוספים.

תאונה קטלנית – עונש קל

הרשות השופטת מבקשת להעביר מסר מרתיע, לְדורסים וּלנהגים רשלנים בכבישים, אך בשטח התוצאות עגומות: מרגריטה קולובר, בת שישים ושלוש, נהרגה לפני כארבע שנים, כשחצתה כביש במעבר חצַיה באשקלון. ליצחק בטיטו, נהג המשאית שפגע בה, עבר תעבורתי עשיר למדי, אך למרות זאת הסתפק בית המשפט, בעונש של פחות משנת מאסר.

לאחרונה ערער בטיטו על גזר הדין ודרש להקל עוד בעונשו, אך נדחה. "עוצמת הרשלנות היא גבוהה והתוצאה טרגית", כתב השופט. ועל כך יש להוסיף: אם זו ההחמרה אין פלא שאין הרתעה.

הקרב על ולנטינו

האם בית האופנה האיטלקי ולנטינו, חושש ממתחרים בארץ הקודש? לאחרונה הגיש המותג המפורסם, התנגדות לבקשתה של רֵיימֵל, יבואנית אופנה ישראלית, להקים חברה הנושאת את השם "ליאונרדו ולנטינו". הסיבה? חשש להטעיית הציבור, בשל הדמיון בשם.

במותג האופנה האירופי יכולים לנשום לרווחה, שכן רשם הפטנטים פסק לטובתו, והסביר שהשם דומה מדי, ואין סיבה שהחברה הישראלית לא תבחר בשם אחר.

פייסבוק – זירת קרב משפחתית

ונחתום בְּמוסר ההשכל הישן והמוכר: "סוף מעשה במחשבה תחילה". גולשת בפייסבוק שנקלעה לוויכוח פומבי, בין זוג גרושים, על זמני השהות של הילדים, מיהרה להתייצב לצד הגבר, קְרוב משפחתה, וקיללה את האישה. בין השאר כתבה עליה "זונה", "פח אשפה" ולקינוח איחלה לה למות ממחלה.

הגרושה לא נשארה חייבת, והגישה נגדה תביעת דיבה בגין הכפשת שמה. להגנתה, אמרה הנתבּעת בבית המשפט, כי כתבה את הדברים "מדם ליבה"
ושלא הייתה לה כוונה לפגוע. אך על טעויות משלמים, והיא תיפרד מ-5,200 שקלים, וגם תפרסם התנצלות ברשת החברתית.

עד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות