ולנטינו, ולנטינו, מי היה מאמין?

חברה ישראלית לייבוא אופנה פנתה לרשם הפטנטים וביקשה לרשום את סימן המסחר "ליאונרדו ולנטינו" אך נדחתה בגלל דימיון רב מדי למותג האופנה האיטלקי ולנטינו
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

רשם הפטנטים, העיצובים, המדגמים וסימני המסחר, אלון אופיר, דחה לאחרונה את בקשתה של חברת ריימל יבוא ושיווק בע"מ, העוסקת ביבוא ושיווק של דברי הלבשה והנעלה בישראל, לרשום בישראל את סימן המסחר "ליאונרדו ולנטינו" (LEONARDO VALENTINO) וקיבל את התנגדותה של חברת "ולנטינו" (Valentino S.p.A) האיטלקית, שהינה בעלת סימני מסחר רשומים רבים הכוללים את המילה "ולנטינו" (VALENTINO), חלקם מילוליים וחלקם מעוצבים.

הרשם קבע בהחלטתו, כי הסימן אותו ביקשה חברת ריימל לרשום אינו כשיר לרישום בשל הדמיון לסימן המסחר הרשום "ולנטינו" והחשש להטעיית הציבור כתוצאה מדמיון זה. הרשם אף דחה את הטיעון שהציגה ריימל, כי צריך לתת משקל גבוה יותר לתחילית הסימן, שמייצר שוני בין הסימנים. לדברי הרשם, "ככל שהצרכן יתמקד ברכיב כלשהו מבין שני הרכיבים במקרה זה, יהיה זה דווקא הרכיב האחרון והמשותף בין הסימנים, בהיותו מייצג בסימן שם משפחה, בו נוטה הצרכן להתמקד".

ליאונרדו לא מסייע

עוד קבע הרשם, כי המשמעות של הרכיב "ולנטינו" בסימן המבוקש לא תשתנה בעיני הצרכן כתוצאה מצירוף הרכיב "ליאונרדו". לדבריו, "המשמעות המקורית של המילה VALENTINO עבור הצרכן בישראל הינו שם בשפה זרה, והיא נשארה כזו גם אחרי הצירוף של הרכיב 'ליאונרדו'".

הרשם אף העריך כי בנסיבות אלו, בהחלט קיים חשש שצרכן שייתקל בדברי הלבשה מתוצרת "ליאונרדו ולנטינו" יחשוב, כי מדובר בסחורה מתוצרת "ולנטינו" עצמה, או לכל הפחות מתוצרת יישות עסקית הקשורה באופן כלכלי לחברה".

הרשם: "חשש להטעיה"

הרשם גם קבע, כי מדובר באותו קהל לקוחות ובאותם ערוצי שיווק אליהם פונות שתי החברות, היבט המחמיר את אי הכשירות לרישום של הסימן המסחרי המבוקש.

הרשם אף דחה את בקשת חברת ריימל לשימוש מקביל בסימן המסחר וקבע, כי רישום מקביל של סימני מסחר, אשר קיים ביניהם חשש להטעיה, יותר רק במקרה בהן הוכחו נסיבות מיוחדות וחריגות המצדיקות זאת וכי החברה לא הוכיחה ולא הציגה כל הצדקה לכך.

בהחלטה נקבע, כי חברת ריימל תשלם ל"ולנטינו" שכר טרחת עורכי דין בהליך בסך 20 אלף שקלים, והוצאות בסך 2,000 שקלים בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מהיום ועד מועד התשלום בפועל.

את חברת Vakentino S.P.A ייצג עו"ד אורן מנדלר מפירמת עורכי הפטנטים "לוצאטו את לוצאטו" מקבוצת לוצאטו. את חברת ריימל ייצג עו"ד אריאל דובינסקי.

עו"ד אריאל דובינסקי, המייצג את ריימל מסר: "רשם הפטנטים, העיצובים המדגמים וסימני המסחר שגה בהחלטתו. אני סבור שאין דמיון בין הסימנים".

__________________________________________________________

[gravityform id="17" title="true" description="true" ajax="true"]

לצפייה ודירוג כבוד השופט אלון אופיר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות