הריב בין הגרושים גלש לדיבה משפחתית בפייסבוק

גבר שיתף ברשת החברתית על הסכסוך עם גרושתו אודות זמני השהייה של ילדיהם ועורר את זעמה של קרובת משפחתו שהגיבה: "זונה כזאת". בכמה היא תפצה?
גילי סיוון-כהן |
פייסבוק

לא פעם ריבים אישיים גולשים לרשתות החברתיות ומעוררים סערה. והפעם, גבר ש"הוציא" את הכביסה המלוכלכת בפוסט בפייסבוק הוביל לתביעת דיבה, שהוגשה על ידי גרושתו דווקא נגד קרובת משפחתו. קרובת המשפחה שהגיבה לפוסט שכתב, כללה בתגובתה את המילים: "זונה", "כלבה מסריחה", "הורסת ילדים" ואיחלה לה "מחלה קשה". זה עלה לה ב-5,200 שקלים.

שופט בית משפט השלום בקריות, יוסי טורס, קבע כי קרובת המשפחה של הגרוש תפצה את הגרושה ב-5,200 שקלים כולל שכ"ט עורך דין לאחר שהגיבה לפוסט בפייסבוק בו כתבה דברי נאצה על האישה. פרט לפיצוי קבע השופט כי הנתבעת תפרסם התנצלות באופן בו פורסמו התגובות מושא התביעה.

"צריך לקחת לה את הילדים"

על פי התביעה, פרסם גרושה של התובעת, פוסט ובו לטענתה כלולה לשון הרע על אודותיה. הפוסט נסב סביב חילוקי דעות שבין הצדדים על רקע זמני שהות.

הנתבעת היא קרובת משפחתו של הגרוש ובאותו היום פרסמה היא תגובה לפוסט בה כתבה: "מה יש למטומטמת הזו ?! נשים מתגרשות וחושבות שהילדים רק שלהן ולא כי הן באמת דואגות לילדים, הכל נטו מחשיבה כלכלית. זונות". כעבור כמה חודשים פרסם הגרוש פוסט נוסף באותו נושא. אף הפעם פרסמה הנתבעת תגובה ובה כינתה את התובעת "כלבה מסריחה". כן נכללו בתגובה "איחולי" מחלה קשה "על ההרס של הילדים" וכן צוין כי: "זונה כזאת. צריך לקחת לה את הילדים. פח אשפה".

התובעת טענה כי הדברים שפרסמה הנתבעת מהווים לשון הרע אליה נחשפו מאות אנשים וכי היא הפכה מטרה ללעג ולשנאה. נטען כי הדבר נעשה מתוך כוונה לפגוע. לאור כך עתרה היא לפיצוי וכן הציעה נוסח התנצלות.

הנתבעת: "כתבתי מדם ליבי"

מנגד ,הנתבעת טענה כי אינה מכירה כלל את התובעת וכי לא ניסתה לפגוע בה אלא כתבה את הדברים "מדם לבה בנוגע להתנהלותן של נשים גרושות והפגיעה בילדיהן". לדבריה, היא אף יעצה לגרוש במסגרת התגובות לפנות לרשויות. הנתבעת אף טענה כי מחקה את התגובות לאחר הגשת התביעה והיא מוכנה כאמור לפרסם התנצלות.

הצדדים הסכימו כי ההכרעה תהיה על דרך הפשרה ולאחר שהשופט טורס עיין בטיעוני הצדדים ונתן דעתו למכלול הנסיבות ובהן מהות הפרסום, הסרתו והסכמת הנתבעת לפרסם התנצלות הוא החליט לקבל את התביעה באופן חלקי וכאמור לחייב את הנתבעת לשלם לתובעת פיצוי בסך 4,000 שקלים וכן שכ"ט עו"ד בסך 1,200 שקלים ולפרסם התנצלות.


לצפייה ודירוג כבוד השופט יוסף טורס


הוציאו את דיבתך? יתכן שמגיעים לך 75000 ש"ח ללא הוכחת נזק!

[gravityform id="17" title="false" description="true" ajax="true"]

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות