כותרות היום של אוביטר ל-27 ליוני 2021

6 חשודים בסחיטה, העליון קבע כי בגידה אינה עילה לאבדן זכויות, הנשיאה בדימוס נאור לראשות ועדת חקירת אסון מירון וחגיגת בת המצווה שנהרסה בגלל הפסקת חשמל
מערכת אוביטר |

הערב במהדורת החדשות של אוביטר – המשטרה עצרה שישה חשודים שסחטו באיומים בעל עסק, העליון קבע כי בגידה אינה עילה לאבדן זכויות ברכוש משותף, הנשיאה בדימוס מרים נאור תעמוד בראש ועדת חקירת האסון במירון, בית המשפט קבע כי המדינה תפצה את משפחת הנרצח ציון טוויל, ובעל האולם ישלם על החשמל שקרס במסיבת בת המצווה שהתקיימה באולם שבבעלותו.

מכת דמי החסות

פותחים עם מכת דמי החסות בדרום הארץ. לפני כשבוע, הִגיעו שישה תושַבי הפזורה הבדואית, לבית עסק בקריית מלאכי, גרמו לו לנזק רב, ודרשו מהבעלים לשלם להם, על מנת שלא יפְגעו בו שוב. כאשר באו כעבור שבוע לקחת את הכסף, השוטרים חיכו להם. השישה הובאו היום להארכת מעצר בפני שופט.

סיבוב נוסף לפס"ד הבוגדת

ממשיכים עם דיני משפחה. הֵרְכב של תשעה שופטי בית המשפט העליון, בראשות הנשיאה, אסתר חיות, הפך את ההחלטה של בית הדין הרבני הגדול, וְקבע כי אישה, שבגדה בבעלה, תזכה לקבל מחצית מדירת המגורים המשותפת, בה התגוררה כעשרים שנה.

בַּהחלטת בית המשפט נאמר, כי על אף החלטת בית הדין הרבני "אי-נאמנות מינית, לא מהווה נסיבה לשלילת זכות על נכס" שכן הרכוש של בני הזוג, אינו חלק מענייני הנישואין והגירושין, שעליהם חל הדין הדתי.

האסון במירון

עוד בכותרות היום, נשיאת בית משפט העליון, אסתר חיות, הודיעה כי מינתה את קוֹדַמְתָּהּ בַּתפקיד, הנשיאה בדימוֹס מרים נאור, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית, בעניין אסון הר מירון, בו מצאו את מותם ארבעים-וחמישה בני אדם, ונפצעו יותר ממאה וחמישים. בהחלטתה, אמרה הנשיאה חיות, כי אסון המירון הוא אירוע מטלטל בִּכְאֵב גָּדוֹל, וּבעל חשיבות ציבורית חיונית, הטוען בירור. בנוסף לנאור, חיות מינתה גם את הרב מרדכי קרליץ והאלוף במילואים שלמה ינאי, לכהן כחברי הוועדה.

פיצוי מאוחר

שבע שנים לאחר שנרצח ציון טוויל, בעל פיצוציה בִּנתניה, על ידי אדם שלוקה בנפשו, קבע בית המשפט, כי הרשויות התרשלו בּטיפול בַּתוקף, שלמה מרזן, ולכן ישלמו למשפחתו של טוויל, סכום של מאות אלפי שקלים. זאת במסגרת הסכם פשרה בין משרד הבריאות, הפרקליטות והמשטרה, לבין המשפחה.

מסיבת בת המצווה נהרסה

בית משפט השלום בפתח תקווה, הורה לְבעלים של אולם אירועים, לשלם שלושים-אלף שקלים פיצויים, לאחר שבזמן אירוע בת-מצווה שנערך במקום, החשמל הופסק למשך שעתיים שלמות, והחוגגים נאלצו להזמין גנרטור חיצוני. השופט כתב כי "על אולם האירועים רובצת חובת זהירות, כלפי מזמיני האירוע השוכרים את שירותיו, כשהוא ערוך ומצויד".

ועד כאן מאוביטר להיום. לַכַּתבות המלאות, וּלְכַתבות נוספות, היכנסו לאתר.

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות