רשלנות רפואית באבחון מחלה – מדריך מיוחד

אבחון ואנליזה של מחלה יכולים להציל חיים, ומשכך על הצוות הרפואי מוטלת אחריות רבה. מה קורה אם משהו משתבש? עו"ד גיל קראוס על הוכחת רשלנות רפואית ועל הדרך לפיצוי
עו"ד גיל קראוס |
אילוסטרציה envato

מערכת הבריאות בישראל היא מהטובות בעולם.

אנו סומכים על הרופאים בבתי החולים הישראליים עד מאד.

האמון לא מתבטא רק ביכולת לשים את חייכם בידיהם בשעת חירום אלא גם בכל השלבים הקודמים לכך.

אבחון, בדיקה ואנליזה של המחלה יכולים להציל חיים, ומשכך על הצוות הרפואי מוטלת אחריות רבה ביותר.

אולי יעניין אותך גם:

אבחון רפואי שגוי או מוטעה יכול אף הוא להוות רשלנות רפואית והוא סכנה ממשית למטופל אשר יכול להגיע לסיבוכים והידרדרות במצבו, עד לכדי מוות.

רשלנות בשלב האבחון המוקדם או הראשוני עלולה לגרום לנזקים גופניים קשים לחולה, להשאירו נכה או מוגבל.

מלבד זאת, רשלנות רפואית בשלב אבחון המחלה תביא לעיתים לטיפול בריאותי מוטעה למטופל – דבר שעלול לגרום סבל מיותר לחולה מלבד הנזק שעלול להיגרם לו בעקבות זאת.

עו"ד גיל קראוס

שימו לב שלא כל אבחון שגוי נחשב רשלנות רפואית

ישנם מקרים בהם הרופא לא מצליח באמצעות הכלים העומדים לרשותו, לאבחן מחלה או גידול מסוים וזאת למרות תסמינים ברורים, אשר היו אמורים להצביע על המחלה.

מקרה נוסף של רשלנות הצוות הרפואי, הוא כאשר אינו מעניק את מלוא תשומת ליבו לתלונות וטרוניות החולה, או שאינו רואה צורך בבדיקות מעמיקות, על אף קיומם של תסמינים או סימפטומים שיש בהם כדי לעורר את החשד הסביר. במקרה כזה הוא עלול להיות אחראי לרשלנות באבחון מחלה.

אבל אם הרופא נהג כפי שהיה אמור לנהוג, כלומר ביצע את כל הבדיקות הרלוונטיות ואת כל הטיפולים המומלצים על ידי מומחי הרפואה בצורה סבירה, אזי יעלה בידו להוכיח כי לא התרשל.

יש לציין כי גם אם הרופא טען, כי לא עבר את ההכשרה הנדרשת למחלה או סיטואציה רפואית מסוימת, אין בכך לעמוד להגנתו, מכיוון שחלק מחובותיו של הרופא הם למידה מתמשכת או לחלופין להפנות את החולה למומחה הספציפי אם המקרה אינו בתחום מומחיותו.

גובה הפיצוי

גובה הפיצוי ייקבע בין היתר על פי גובה הנזק שנגרם למטופל בעקבות האבחנה השגויה, כולל הוצאות שונות, הפסדים ופיצוי עבור עגמת נפש.

כל מקרה בעניין הנזק הוא לגופו ויכול להיות שונה לחלוטין ממקרה אחד לשני.

רבים מהתיקים המוגשים בארץ בנושא רשלנות רפואית באבחון מחלה, הם גילוי מאוחר של מחלת הסרטן.

מחלת הסרטן שמתפשטת בגופו של החולה, עלולה לגרום למותו או לנזקים בלתי הפיכים באם לא תתגלה בתחילתה ובין היתר בכך תלוי סיכוי ההחלמה.

יש לציין כי לא מספיק להוכיח שחלה רשלנות באבחון מחלה, אלא גם קשר סיבתי, כלומר שהאיחור באבחון גרם לנזק מסוים. אם קיים איחור רשלני שלא גרם לנזק, אין עילת תביעה ברשלנות רפואית.

חשיבות הייעוץ המשפטי

אם נתקלתם במקרה בו אתם חושבים שלא טופלתם כראוי והרופאים לא היו קשובים לבקשות תלונות שלכם ובעקבות זאת נגרם לכם נזק, פנו לעו"ד מנוסה בתחום רשלנות רפואית שידע להכווין אתכם לחוות דעת מקצועית ובטוחה.

לאתר גיל קראוס – משרד עורכי דין – לחצו כאן.


שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות