מתגעגעים לשנות ה-80? כך השתנה עולם עריכת הדין

בעבר לא היה "פיצוץ אוכלוסין" בכל הקשור לעוה"ד ובערך על כל 120 אנשים ישנו עורך דין אחד! מה זה אומר להיות עורך דין בעולם החדש? עו"ד ג'ני זיו במאמר מיוחד
עו"ד ג'ני זיו |
אילוסטרציה envato

מתגעגעים לשנות ה-80? בניגוד למה שהיה רווח בעשור הנ"ל (אם נניח בצד את הכריות בכתפיים והתסרוקות הבומבסטיות), כיום ניתן למצוא עורך דין בכל מקום – הסטטיסטיקה אומרת שעל כל 120 אנשים (לערך) ישנו עורך דין אחד!

עוד מאת ג'ני זיו:

בעבר לא היה "פיצוץ אוכלוסין" שכזה בכל הקשור לעורכי דין, וכדי להגיע לאחד מ"יחידי הסגולה" שנשאו את התואר עו"ד, היית צריך "להפעיל" מכרים או לאתר עו"ד במהדורת העיתונות המודפסת.

עולם ללא תחרות

גם לא הייתה תחרות – המלחמה הייתה של הלקוח… הוא זה שהיה צריך לחשוב מי הוא העו"ד העסוק שיואיל בטובו לפנות מזמנו ולהיפגש איתו (וכמובן שכל דקה בתשלום).

כיום, עורך דין שרוצה להתמחות בתחום מסוים חייב להקדיש לו שנים של למידה ניסיון, כשהלמידה לא נגמרת לעולם – החוקים משתנים לעיתים תכופות וכנ"ל גם לגבי פסיקות ותקדימים משפטיים.

בעבר, עורך הדין היה "כלבויוניק" וטיפל בכל תחומי המשפט – פלילי, מסחרי, נזיקי, עבודה, משפחה…הכל הולך.

עו"ד ג'ני זיו
עורכת דין ג'ני זיו

חיים בעולם משתנה

היום, בעידן הנוכחי, אין זמן לבזבז. כל דקה חשובה. אנשים רוצים תשובות, מענה ופתרונות כאן ועכשיו! פגישות בזום, התכתבויות בוואטסאפ, מסנג'ר, פייסבוק, אינסטגרם, סריקת מסמכים, מיילים, מכל מקום ובכל זמן. זמינות טוטאלית.

היום הכל מתנהל בקצב אחר – אם בעבר הכל היה רגוע יותר – מתקשרים לטלפון המופיע בכרטיס הביקור, מדברים עם המזכירה, קובעים פגישה, נפגשים פנים מול פנים, משלימים מסמכים בפקס (זוכרים?!) וכו'. יש זמן.

רק עורך דין מיומן שורד

היום, במציאות בה אנו חיים, רק עורך דין מיומן שורד. שום דבר לא מובטח לך. על מנת להצליח אתה חייב לבלוט מעל השאר, להיות שונה, להתעדכן, ללמוד כל הזמן ולחשוב אחרת.

פעם הדרך הייתה סלולה ומובטחת. כל שהיית צריך הוא לסיים את הלימודים והסטאז' ויש לך עתיד מבטיח. גם אם היית בינוני.
היום לא.

בנימה אישית, להיות עורך דין בעידן החדש זה אתגר. אנחנו במשרד עורכי הדין ג'ני זיו אוהבים אתגרים. אם גם אתם זקוקים לייעוץ וליווי משפטי מקצועי (ואנושי) כתוצאה מפגיעות גוף – פנו אלינו עוד היום ונשמח לעזור.

משרד עורכי דין ג'ני זיו. לאתר המשרד לחצו כאן.

_____________________________________________________________________

עו”ד ג’ני זיו

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות