שבר שיא? הורשע ב-100 עבירות מס, ירצה 45 חודשי מאסר

ביהמ"ש קיבל את הערעור שהגישה רשות המסים והחמיר את עונשו של מנהל תחנות דלק, מוחמד טהה, שהורשע ביותר מ-100 עבירות של הפצה וניכוי חשבוניות פיקטיביות
אייל חן |
תחנת דלק, ארכיון. צילום: פלאש 90
תחנת דלק, ארכיון. צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי מרכז-לוד קיבל את ערעור רשות המסים, והחמיר את עונשו של מוחמד טהה, שהורשע בביצוע מעל 100 עבירות של הפצה וניכוי חשבוניות פיקטיביות במאות מיליוני שקלים. המחוזי גזר על טהה-45 חודשי מאסר בפועל וקנס על סך 250 אלף שקלים, במקום 28 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך של40 אלף שקלים שנגזרו עליו בבית משפט השלום. בית המשפט דחה את ערעורו של טהה על חומרת העונש. התיק נוהל על ידי עו"ד כנרת תבור מהיחידה המשפטית מחוז מרכז, לאחר חקירה של יחידת מע"מ פתח תקווה.

בדצמבר 2017 הוגש לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום ע"י עו"ד צ'ארלס שרמן מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים כנגד טהה, אשר שימש כמנהלה הפעיל של חברת מ.ט.כ שיווק דלק וסולר בע"מ, המייחס לו יותר ממאה עבירות של הפצה וניכוי של חשבוניות פיקטיביות בסכום מס מצטבר של כ-12.7 מיליון שקלים. מחדל העבירות לא הוסר עד היום. כבוד השופט עודד מורנו מבימ"ש השלום הרשיע את הנאשם על פי הודאתו, וגזר עליו בין היתר 28 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך של 40 אלף שקל.

ערעור מכל צד

בעקבות גזר הדין, הגישה רשות המסים ערעור לבית המשפט המחוזי על קלות העונש והקנס שנקבע, ובמקביל הגיש טהה ערעור על חומרת העונש. לאחר דיון בשני הערעורים על ידי כבוד השופט עמית אברהם טל, כבוד השופטת זהבה בוסתן וכבוד השופט עידו דרויאן-גמליאל, בית המשפט המחוזי מרכז-לוד מצא שיש נכון להתערב לחומרה, וקיבל את ערעור רשות המסים במלואו תוך דחיית טענות הנאשם. בעקבות קבלת הערעור, הוחמר עונשו של הנאשם ל-45 חודשי מאסר בפועל (בניכוי ימי מעצרו) ו-250 אלף שקלים קנס.

___________________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עידו דרויאן-גמליאל

____________________________________________________________________

עו”ד אייל בסרגליק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות