מנהל המפעל לא שילם והותקף

ביהמ"ש בנתניה גזר 9 חודשי עבודות שירות על פועל שהיכה באכזריות את מעסיקו בגלל עיכוב בתשלום המשכורת. הוא גם יפצה אותו ב-24 אלף שקלים
רונן לוי |
אילוסטרציה envato

שופט ביהמ"ש השלום בנתניה, השופט גיא אבנון, גזר 9 חודשי עבודות שירות, לנאשם שהורשע בעבירת חבלה חמורה, לאחר שהיכה את מעסיקו שלא שילם לא את משכורתו. השופט אבנון גם הורה לו לשלם פיצוי למעסיק בסך 24 אלף שקלים. "תוצאות האירוע קשות, וילוו את המתלונן משך כל חייו נזקים פיזיים ונפשיים. הנזק כה משמעותי עד כי המתלונן – אדם פעיל ותורם, שירת בצה"ל כלוחם וקצין, סמ"פ במילואים, הוכר כנכה לצמיתות בשיעור 24% , ויזדקק לתרופות משך כל חייו", לשון גזר הדין.

על פי כתב האישום, בין הנאשם ומעסיקו לשעבר נתגלעה מחלוקת על רקע אי תשלום משכורתו של הנאשם. באחד הימים שוחחו השניים וקיללו זה את זה. באותו היום בשעות הצהריים הגיע המתלונן למפעל בו עבד הנאשם. האחרון ניגש אל המתלונן, דחף אותו ונצמד אל גופו באופן מאיים, בתגובה דחף המתלונן את הנאשם, אשר מצדו סטר בפניו של המתלונן.

מכות אגרוף ובעיטות

הנאשם, כך מתואר בכתב האישום, היכה את המתלונן במספר מכות אגרוף בפניו, חבק את צווארו, הטילו לארץ והיכה אותו בשתי מכות אגרוף נוספות בפניו. עובדים שהיו במקום ניסו להפריד בין הניצים, אז ניסה הנאשם לבעוט במתלונן, ובתגובה ניסה המתלונן להרחיקו באמצעות מכות אגרופים, והניף רגלו בתנועת בעיטה לעבר הנאשם.

המתלונן התכופף בתנועת ישיבה והנאשם בעט לעברו ופגע בפניו. כתוצאה מהתקיפה נגרמו למתלונן חבלות חמורות בדמות 4 שברים בפנים הוא אושפז בעקבות האירוע למשך 6 ימים ולאחר מכן אושפז פעם נוספת ועבר ניתוח לרבות שחזור וקיבוע של ארובת העין. במשך מספר חודשים הוא שהה בחופשת מחלה.

השופט אבנון גזר על הנאשם עבודות שירות ופיצוי למתלונן, ציין כי צפה מספר פעמים בסרטון מצלמת האבטחה אשר תיעד את האירוע במלואו.

הבוס נותר נכה

"כתב האישום המתוקן מתאר אמנם את האירוע כהלכה על האופן בו התגלגל", כתב השופט בגזר הדין, "אך אין כמראה עיניים. צפייה באירוע, תוך השוואה לתוכנו של כתב האישום, מלמדת כי מבלי להקל ראש בחומרת מעשיו של הנאשם, לא ניתן להתעלם מתגובתו של המתלונן, שניסה מצדו לפגוע בנאשם לאחר שהותקף, זאת נאמר מבלי למעט מכך שהנאשם הוא שתקף ראשון, והיה פעיל יותר מבין השניים. הנאשם יזם אמנם את התקיפה, אך לא מדובר באירוע שתוכנן מראש, המתלונן הוא שהגיע למקום עבודתו של הנאשם, בהמשך למחלוקת כספית ביניהם, לאחר שלטענת הנאשם המתלונן לא שילם את שכרו; הנאשם תקף את המתלונן לבדו, בידיו, ללא שימוש בחפצים כלשהם, המתלונן מצדו, כאמור, לא טמן ידו בצלחת, וניכר כי השניים התגוששו ביניהם, כשידו של הנאשם הייתה על העליונה. תוצאת האירוע, בדיעבד, קשה, אך המתחם מבוסס על מכלול האירוע ולא על התוצאה לבדה".

השופט הוסיף: "הנאשם הוא שיזם את אירוע האלימות, הוא לא נרגע ולא נאות להפסיק אף לאחר שעובדים במקום ניסו להפריד בין הניצים, והמעשים פסקו רק לאחר שהמתלונן נפגע בפניו כתוצאה מהבעיטה המסיימת; תוצאות האירוע קשות, וילוו את המתלונן משך כל חייו נזקים פיזיים ונפשיים, כמפורט לעיל. הנזק כה משמעותי עד כי המתלונן – אדם פעיל ותורם, שירת בצה"ל כלוחם וקצין, סמ"פ במילואים, הוכר כנכה לצמיתות בשיעור 24%, ויזדקק לתרופות משך כל חייו".

_______________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט גיא אבנון

________________________________________________________

עו”ד יאיר בן שטרית

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות