נרצח ע"י לוקה בנפשו – המדינה תפצה

ביהמ"ש קיבל את הסכם הפשרה בין משפחת הנרצח, ציון טוויל, לבין המדינה ופסק כי הרשויות התרשלו בטיפולם ברוצח, שלמה מרזן, ומוטלת עליהם האחריות לאירוע
פס הפרדה משטרתי בזירת רצח
ארכיון

שבע שנים לאחר שציון טוויל ז"ל נרצח בפיצוציה בבעלותו בנתניה על ידי אדם שלוקה בנפשו ובהמשך לקביעת השופט בהליך הפלילי נגד הרוצח כי הרשויות התרשלו "התרשלות קשה" בטיפול בו, נקבע כי המדינה תפצה את משפחתו של טוויל ז"ל בסכום של מאות אלפי שקלים, זאת במסגרת הסכם פשרה בין משרד הבריאות, הפרקליטות והמשטרה לבין משפחתו של טוויל, שיוצגה על ידי הסיוע המשפטי במשרד המשפטים.

כזכור, בשנת 2014 נרצח ציון טויל בדקירות סכין בפיצוציה בנתניה. הדוקר, שלמה מרזן, היה נתון באותה תקופה תחת צו מרפאתי כפוי, לאחר שאושפז בכפייה עקב אירוע פסיכוטי אולם שוחרר בתוך זמן קצר, בניגוד להמלצות גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש. בגזר הדין בהליך הפלילי צוין שמצבו הנפשי של הדוקר היה בין הגורמים לדקירה ולכן, למרות שהוא היה כשיר לעמוד לדין, הוטל עליו עונש מופחת של 22 שנות מאסר בפועל.

תוקף של פסק דין

בהמשך לכך הוגשה תביעה נגד המדינה בשתי עילות: רשלנות משרד הבריאות שהביאה לכך שהצו המרפאתי לא נאכף ולכן הדוקר היה במצב נפשי שגרם לו להרוג את ציון ז"ל, וכן בגין רשלנות המשטרה והפרקליטות שלא הקפידו לשמור על חומרי החקירה ולא הבטיחו שהם ישמשו לצורך ההליך הפלילי בלבד, וכתוצאה מכך נחשפו בני המשפחה לחומרים שגרמו להם זעזוע קשה.

לאחרונה נתן בית המשפט המחוזי בתל אביב תוקף להסכם פשרה אליו הגיע הסיוע המשפטי בשמה של המשפחה מול המדינה, לפיו המדינה תשלם סכום של מאות אלפי שקלים לבני המשפחה בשל ההתרשלות בטיפול במרזן ועל התנהלות רשויות האכיפה בכל הקשור לחומרי החקירה, כשמרבית הסכום הוא פיצוי ממשרד הבריאות וחלקו ממשטרת ישראל והפרקליטות.

______________________________________________________________

עו”ד דן זילברמן

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות