אסון מירון: הנשיאה בדימוס נאור תעמוד בראש ועדת החקירה

נשיאת העליון חיות הודיעה על מינויה של נאור לראשות הועדה שתחקור את האסון בו מצאו את מותם 45 בני אדם. הרב קליץ והאלוף (במיל') ינאי ישמשו כחברים בה
מעיין לביא |
הנשיאה בדימוס נאור (מימין) והנשיאה הנוכחית חיות. צילום: פלאש 90

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות הודיעה כי מינתה את נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, מרים נאור, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית בעניין אסון הר מירון בו מצאו את מותם 45 בני אדם ונפצעו למעלה מ-150. בנוסף לנאור, חיות מינתה גם את הרב מרדכי קרליץ והאלוף (במיל') שלמה ינאי לכהן כחברי הוועדה. "הקמת ועדת חקירה ממלכתית על ידי גורם בלתי תלוי נועדה להבטיח את עצמאותה ואת אמון הציבור בעבודתה ובמסקנותיה״, כתבה הנשיאה חיות.

הנשיאה חיות אמרה כי באסון מירון כולם באו במצוות אמונתם להילולת רשב"י, המתקיימת מדי שנה בל"ג בעומר – והאסון שאירע טלטל בכאב גדול את כולנו. החלטת הממשלה מבדבר הקמת ועדת חקירה ממלכתית קובעת כי האסון שהתרחש, לרבות הסיכונים הקיימים באירועים דומים, הוא נושא בעל חשיבות ציבורית חיונית הטעון בירור.

אבל אחרי האסון במירון, צילום: פלאש 90

"ועדת חקירה עצמאית וממלכתית"

״היום, י"ז בתמוז, הוא היום שבו על פי המסורת היהודית נבקעו חומות העיר ירושלים. מי ייתן והוועדה שחבריה מתמנים היום תעשה לתיקון ולבניין יציב, בהיבטים חברתיים ובטיחותיים כאחד. הקמת ועדת חקירה ממלכתית על ידי גורם בלתי תלוי נועדה להבטיח את עצמאותה ואת אמון הציבור בעבודתה ובמסקנותיה״, כתבה הנשיאה חיות.

הוועדה תמליץ על הדרך הנכונה לעריכת אירועים המוניים

״הנשיאה בדימוס נאור", הוסיפה הנשיאה חיות, "היא עתירת ניסיון וידע שיפוטי. היא כיהנה לאורך שנים בכל ערכאות השיפוט ודנה בתיקים מן המורכבים ביותר שידעה המדינה. הרב קרליץ כיהן בעבר כראש עיריית בני ברק ולוֹ ידע רב וניסיון מעשי בתחומי התכנון והבניה. הוא שימש בעבר כחבר ועדת טל לגיבוש ההסדר הראוי בנושא גיוס בני ישיבות לצה"ל, ולוֹ בקיאות רבה בהוויה הדתית הנוגעת להילולת רשב"י והאלוף ינאי שימש כאלוף פיקוד הדרום וכראש אגף התכנון במטכ"ל, והוא עתיר ידע וניסיון בתחומי הלוגיסטיקה והתכנון. מאז שפרש מצה״ל עוסק האלוף ינאי בניהול חברות מובילות במשק. כמו כן הוא משמש כיושב ראש עמותת על"ם – עמותה לנוער במצבי סיכון״.

כמו כן נקבע בהחלטת הממשלה כי הוועדה תמליץ על הדרך הנכונה לעריכת אירועים המוניים. זאת, בעיקר במקומות פולחן דתיים, ובפרט לגבי השינויים הנדרשים באתר הילולת ל"ג בעומר בהר מירון ובתשתיותיו, לצורך בטיחות קיום אירועים בו בעתיד.

השר גנץ: "המסקנות יצילו חיים"

שר הביטחון בני גנץ, שקידם את הקמת ועדת החקירה על אסון מירון, התייחס להודעת הנשיאה חיות ואמר: "‏מברך על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת נאור, לעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית במירון שאותה קידמתי בישיבת הממשלה הראשונה. הנשיאה נאור היא דמות ממלכתית ושיפוטית מהבכירות במדינת ישראל, ואני בטוח שהוועדה בראשותה תביא למסקנות שיצילו חיי אדם".

 

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות