לא מוכן להיפרד: "את לא תלכי באמת, זונה"

גבר אובססיבי שהורשע כי הטריד ואיים על נשים שנפרדו ממנו נידון לשנת מאסר בפועל. השופט: "הוא לא מוכן לקבל את זה שהן רוצות לנתק עמו קשר"
נעמה כהן |
אילוסטרציה envato

שופט בית משפט השלום ברמלה, מנחם מזרחי, גזר שנת מאסר, על גבר בן 50, שהורשע בעקבות הודאתו בארבעה כתבי-אישום שיחסו לו ריבוי עבירות של איומים, פגיעה בפרטיות, הטרדה באמצעות מתקן בזק, הפרת צו בית משפט, כאשר הוא היה אובססיבי לנשים שרוצות להיפרד ממנו.

על פי כתבי האישום בהם הורשע, בין היתר בזמן שהיה הנאשם נשוי שהתה אשתו באילת ועל רקע שהותה באילת, שלח הנאשם עשרות הודעות טקסט, בהן ביקש לברר האם היא בוגדת בו. הוא התקשר אליה מספר פעמים ושלח אליה הודעות, בין השאר "החיים שלך יהיו כל כך מרים גם אם תתרחקי ממני ותוציאי צו הרחקה אני מבטיח".

"כל חייך יהיו ממורמרים"

וכן: "תגידי כבר את לא מבינה שגם תחזרי ולא משנה מה תעשי כל חייך יהיו ממורמרים…". וכן: "..אני מבטיח כל חייך תהיי ממורמרת ממני…". ושוב שלח הודעה בעלת נוסח דומה.

בהזדמנות אחרת שלח אליה הודעה בה רשם: "…מחר את חוזרת אבל יחכה לך הפתעה אני מבטיח לך ממש לא נעימה, זונה". וכן: "תבכי על הרגע הזה, אני יהרוס לך את כל הטיול עד השעה האחרונה". האישה חסמה את הנאשם למסירת הודעות ולאחר מכן שלח הנאשם הודעות נוספות, כמפורט בעובדות, בין השאר: "…אני לא ירפה…" וכן: "…שאת תבכי דמעות אני מאמין בגורל תאמיני לי שאת עוד תצטערי" האישה התקשרה למשטרה ושוטרים הגיעו אל ביתה גילו את הנאשם כשהוא מסתתר בחדר מדרגות הבניין.

השופט מזרחי: "ענישה מרתיעה"

על פי כתב אישום אחר, הוא יצר קשר זוגי חדש, ועתה המשיך את האובססיביות שלו עם זוגתו החדשה כאשר בעת שרצתה לנתק את הקשר שלה עימו שלח אליה הודעות קוליות רבות ובין, הטרדות, איום, בין השאר: "…תלכי להתלונן, אין לי שום בעיה תלכי להתלונן, אבל תדעי לך למעצר עולם אני אכנס אף פעם, אוקי תמיד אני אהיה בחוץ… את לא תיפרדי ממני באמת..". בהמשך, שלח אליה איום שהוא יפרסם "תמונה שלי שאני מזיין אותך…". וכן איים עליה פעם נוספת באותו נושא.

השופט מזרחי ציין בגזר הדין כי התמונה הברורה שעולה מכל האישומים, זהו נאשם, שאינו מוכן לקבל את העובדה כי זוגתו מבקשת לנתק את הקשר ממנו.

"נוכח כל האמור, מסקנתי היא כי למרות העדר עבר פלילי והנסיבות המקלות, יש לגזור את דינו של הנאשם לענישה בדרך של מאסר בפועל, בהתאם למתחם הענישה שהוצג לעיל, באשר אין כל סיבה לחריגה לקולה, אלא שאדרבא יש להשיב לנאשם כגמולו נוכח מסכת האיומים וההטרדות, שהיו מנת חלקן של שתי המתלוננות, וכדי להרתיע אותו מלשוב על מעשיו, לאחר שהמפגש עם רשויות האכיפה ובית-המשפט במהלך הדרך לא השיג את ההרתעה המיוחלת", ציין השופט מזרחי.

_____________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט מנחם מזרחי

_____________________________________________________________

עו"ד פלילי ניר אלטמן

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות