העליון החמיר בעונשם של נאשמים בעבירות נשק

השופטים קיבלו את ערעור הפרקליטות ושני הנאשמים שהורשעו בירי אל עבר מנהל המכללה להנדסאים בסחנין ירצו 3 שנות מאסר במקום שנתיים, העונש שניתן להם במחוזי
אייל חן |
יריות ירי נשק אקדח יורים שודד
אילוסטרציה envato

הרכב שופטי בית המשפט העליון עוזי פוגלמן, ג'ורג' קרא ודוד מינץ, קיבלו את ערעור הפרקליטות והחמיר בעונשם של שני נאשמים, שהורשעו בעבירות נשק וירי באיזור מגורים, ל-3 שנות מאסר פועל, במקום שנתיים שהוטלו עליהם ע"י בית המשפט המחוזי. בית המשפט ציין בפסק הדין: "בית משפט זה עמד על הצורך בהגברת האכיפה כלפי עבירות נשק ובהחמרה במדיניות הענישה הנוהגת על מנת לבלום מציאות מדאיגה של נשיאה ושימוש בנשק חם, ויש ליישם את מדיניות הענישה שנקבעה הלכה למעשה".

מדובר בשני נאשמים, צעירים ללא עבר פלילי, אשר על רקע סכסוך של מה בכך עם מנהל המכללה להנדסאים בסחנין בה למדו, נסעו לביתו, השליכו ראש כבש לעבר חצר ביתו בכוונה להפחידו, ירו 37 קליעים באוויר מרובה סער בו הצטיידו מראש. בהמשך, נסעו כ-100 מטרים משם, ירו עוד 11 קליעים ונסעו מהמקום, תוך הימלטות מניידת משטרה שכרזה להם לעצור.

ירי באזור מגורים

הנאשמים הורשעו על סמך הודאתם במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות נשק, ירי באזור מגורים, איומים, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, שיבוש מהלכי משפט ועבירות ועבירות נוספות, ובית המשפט המחוזי בחיפה השית עליהם עונש של 24 חודשי מאסר בלבד.

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הגישה ערעור על קולת העונש וביקשה מבית המשפט העליון להחמיר בעונשם של הנאשמים באופן ניכר. לעמדת המדינה בערעור, "הסיכון הרב הנשקף מן העבירות וההחמרה בחקיקה ובפסיקה בשנים האחרונות מדגישים את הצורך בהטלת ענישה מחמירה ומרתיעה בעבירות דנן".

רקע נורמטיבי – דפוסים עברייניים

בערעור צוין, כי דווקא הרקע הנורמטיבי של הנאשמים, מדגיש את הזמינות הרבה של כלי נשק ואת השימוש בהם לא רק בידי מי שמחזיק בדפוסים עברייניים, ומשכך מבטא את הצורך להילחם בתופעה.

השופטים קיבלו את ערעור המדינה והעמיד את עונשם של הנאשמים על 36 חודשי מאסר, תוך שצוין כי ערכאת הערעור אינה ממצה את חומרת הדין. "הפער בין הרקע הנורמטיבי של המשיבים לבין פעולותיהם העברייניות, שנעשו בקלות בלתי נסבלת, מדגיש את השימוש הרחב בנשק לפתרון סכסוכים יומיומיים, אף בידי מי שנעדר דפוסי התנהגות עברייניים, וכן את זמינותם הרבה של כלי נשק לכל דורש. כפי שנקבע בעבר, במצב דברים זה הכף נוטה לעבר שיקולי ההרתעה וההחמרה בענישה, גם במקרים שבהם מבצעי העבירות נעדרי עבר פלילי".

__________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עוזי פוגלמן

__________________________________________________

עו”ד אביעד חייט

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות