חשד: השתלטו על קרקעות בשכונת שייח ג'ראח

בתום חקירה סמויה עצרו כוחות משטרה ורשות המסים מספר חשודים בחשד להונאת קרקעות מדינה במזרח ירושלים. מעצרם של חלק מהמעורבים הוארך בביהמ"ש בעיר
אייל חן |
מעצר, ארכיון. צילום: משטרת ישראל

בתום חקירה סמויה, משטרת ישראל ורשות המסים עצרו לחקירה בימים אלו מספר חשודים בעבירות הונאת קרקעות בשכונת שייח ג'ראח במזרח העיר ירושלים. מעצרם של חלקם הוארך בבית המשפט והחקירה נמשכת.

בפעילות מבצעית ממוקדת לאחר חקירה סמויה ומורכבת של היחידה המרכזית של מחוז ירושלים בשיתוף עם פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום וכנגד עבירות הונאה במהלכן השתלטו חשודים על קרקעות במזרח העיר ירושלים, פשטו בלשי ימ"ר ירושלים בסיוע כוחות משטרה ומג"ב נוספים על בתי החשודים במזרח העיר ירושלים ובעיר טייבה, ביצעו את מעצרם של אלו ופעלו על מנת לאתר מסמכים החשודים כמזויפים באמצעותם, על פי החשד, הרוויחו מי מהחשודים סכומי עתק של עשרות מיליוני שקלים.

שיטה מתוחכמת

על פי החשד, פעלו אותם מעורבים בשיטה מתוחכמת תוך שימוש במסמכים מזויפים ופעולות רמיה שונות על מנת להשתלט על קרקעות במזרח ירושלים, קרקעות השייכות למדינה, ובכך גלגלו לכיסם מי מהחשודים סכומי כסף רבים של עשרות מיליוני שקלים.

החשודים תושבי מזרח ירושלים, צפון הארץ ומרכזה, הועברו לחקירה בחשד למרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמך בנסיבות מחמירות, השמטת הכנסות, הגשת מסמכים כוזבים לרשויות המס ועבירות הלבנת הון. כמו כן, עוכבו לחקירה מעורבים נוספים ונגבו עדויות מאחרים.

נכסים במיליונים נתפסו

במהלך החיפוש שנערך בהשתתפות יחידת הכלבנים של המכס ברשות המסים, נתפסו כ- 200 אלף שקלים במזומן, 5 רכבי יוקרה ונכסים בשווי מיליוני שקלים ובוצעו צווי הקפאה לחשבונות ולנכסים של המעורבים בשווי של מעל 50 מיליון שקלים.

בתום חקירה ראשונית, ובהתאם לצורכי החקירה, הובאו חלקם של החשודים בפני בית המשפט שם הוארך מעצרם של 6 חשודים תושבי מזרח העיר ירושלים, צפון הארץ ומרכזה. מבין כלל המעורבים ולבקשת המשטרה, מעצרם הוארך בארבעה ימים וחקירת הפרשה נמשכת.

__________________________________________________________________

עו”ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות