תושב עכו נאשם: השליך אבנים על יהודים

עוד כתב אישום בעקבות הפרות הסדר בערים המעורבות במהלך מבצע שומר החומות: חביב אבו חביב, 41, נאשם במעשה טרור של ניסיון רצח בעכו על רקע לאומני-גזעני
דניאל בן חמו |
כוחות המשטרה בערים המעורבות במהלך מבצע שומר חומות. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום נגד חביב אבו חביב (41) תושב עכו בגין מעשה טרור של ניסיון רצח, ניסיון לפציעה בנסיבות מחמירות והתפרעות במסגרת גל ההתפרעויות שהתרחשו בעיר עכו בחודש מאי על רקע לאומני-גזעני.

על פי כתב האישום, לפני חודש וחצי בשעות הערב, נודע לנאשם כי ישנן תקריות אלימות בין ערבים ליהודים בעיר עכו. לאור האמור, חבר הנאשם לצעירים ערבים רעולי פנים ברחוב הרצל וביחד הם יידו אבנים לעבר אזרחים יהודים שעברו בקרבתם. באותו זמן, השתתף המתלונן, אדם יהודי בעל חזות יהודית דתית, בתהלוכה שהתקיימה בסמוך לרחוב. בשלב מסוים, בקרבתו של המתלונן החלו קבוצות של צעירים ערבים וצעירים יהודים לידות אבנים אחת לעבר השנייה.

המתלונן נפצע בראשו

בשלב זה, חש המתלונן כי הרוחות מתלהטות וכי נשקפת לו סכנה, לכן החליט לעזוב את התהלוכה. הנאשם אשר הבחין בו, רץ לעברו, ומטווח קצר של כשני מטרים זרק בחוזקה אבן שאחז בידו לעבר פלג גופו העליון של המתלונן.

באותו זמן, כך נטען, ממש יידה מתפרע נוסף אבן נוספת לעברו של המתלונן. כתוצאה מפגיעת האבנים, שלפחות אחת מהן פגעה בראשו של המתלונן, נפל המתלונן על הקרקע מיד. בעוד המתלונן שרוע על הקרקע, לפחות שישה מהמתפרעים, החל להכות את המתלונן באמצעות אבנים, מקלות ובעיטות לכל חלקי גופו. תקיפת המתלונן הופסקה רק בשל התערבות צעירים יהודים וקצין משטרה שהגיע למקום וירה באוויר.

כתוצאה ממעשיו של הנאשם ויתר המתפרעים נגרמו למתלונן שברים בראשו, ביד ובצוואר.

____________________________________________________________

עו”ד אייל בסרגליק

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות