צו מניעה: לא תבוצע הפחתה בקצבאות גמלאי הפנסיה התקציבית

הצו הוצא לבקשת ההסתדרות על רקע הודעת המדינה לגמלאים ולשארים על הפחתת קצבה מיידית בשל טעות בחישוב
גילי סיוון-כהן |
שליחת יד לכיסו של העובד. אילוסטרציה shutterstock
אילוסטרציה shutterstock

בית הדין לעבודה קיבל את עמדת ההסתדרות וקבע כי לא תבוצע הפחתה בקצבאות גמלאי הפנסיה התקציבית, ללא יוצא מן הכלל עד לקבלת החלטה בהליך העיקרי. בכך דחו בית הדין את בקשת ההבהרה שהגישה המדינה בניסיון לצמצם את תחולת צו המניעה שניתן לפני כשבועיים. משמעות ההחלטה היא שהצו שאוסר על המדינה להורות או לבצע הפחתה בקצבאות של גמלאים ושאירים הזכאים לתוספת השלמה לתוספת היוקר (3.82%), חל על כל הגמלאים והשארים הזכאים, לרבות אלו שחישוב הקצבה שלהם נעשה לראשונה בפברואר 2021.

הצו הוצא לבקשת ההסתדרות לאחר שהמדינה הודיעה לגמלאים ולשארים על הפחתת קצבה מידית החל מקצבת מאי 2021, בטענה שנפלה טעות באופן חישוב רכיב ההשלמה לתוספת היוקר. המדינה, שמחשבת ומשלמת את רכיב ההשלמה לתוספת היוקר באותו אופן למעלה מ-30 שנה, לא פירטה מה הטעות או התקלה הנטענות, ואף לא פנתה להסתדרות טרם שליחת ההודעה לגמלאים ולשארים.

השלמה לתוספת יוקר

על אף שבהחלטה על מתן צו המניעה, קבע בית הדין כי הוא חל על כלל הגמלאים והשארים הזכאים לתוספת "השלמה לתוספת היוקר", ניסתה המדינה לצמצם את הצו. כך, בחלוף שבוע ממועד מתן הצו, פנתה המדינה לבית הדין וביקשה להבהיר שהצו אינו חל על גמלאים ושאירים שחישוב הקצבה שלהם נעשה לראשונה בקצבת חודש פברואר 2021.

בתגובה שהגישה ההסתדרות נטען כי הצו חל על כל הגמלאים והשארים ללא יוצא מן הכלל ויש לדחות את בקשת המדינה. "עסקינן בהליך של סכסוך קיבוצי שעניינו התנהלות חד צדדית מצד המדינה בעניין אופן חישוב ותשלום התוספת המשולמת באותו אופן מזה למעלה מ-30 שנה, ואין נפקא מינה לעניין זה אם מדובר בשינוי חד צדדי לגבי מי שהחל לקבל את קצבתו לפני שנים או לגבי מי שהחל לקבל את קצבתו לפני מספר חודשים".

כאמור, בית הדין דחה היום את בקשת המדינה, וקבע שיש לפרש את הצו שניתן בהתאם לעמדת ההסתדרות. בהתאם לכך, המדינה לא תוכל לבצע הפחתה כלשהי בקצבאות כלל הגמלאים והשארים עקב שינוי חישוב התוספת "השלמה לתוספת היוקר" עד להכרעה בהליך העיקרי.

__________________________________________________________________

עו”ד עמירם מוראד

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות