תושבי עכו נאשמים בטרור: "הציתו יאכטה של יהודים"

השניים, מוסטפא מסרי ומוחמד חלואני, כבני 25, נאשמים גם בירי אל עבר שוטרים שפעלו בעיר. הם נאשמים בביצוע מעשי טרור מתוך מניע גזעני
אייל חן |
התפרעויות בעכו במהלך מבצע שומר החומות, מאי 2021. צילום: פלאש 90

לבית המשפט המחוזי בחיפה, הוגשו כתבי אישום נגד שני נאשמים מוסטפא מסרי ומוחמד חלואני, תושבי עכו כבני 25, בגין עבירות שונות הקשורות למספר אירועי התפרעויות אלימים בעיר עכו בחודש שעבר. מסרי נאשם בעבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, ירי בנשק חם, איומים ועוד. חלואני נאשם בעבירות בנשק, ירי באזור מגורים, איומים, התפרעות, הפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות, סיוע להצתה, היזק בזדון ממניע גזעני, ועוד.

בכתב האישום הראשון, צוין כי במהלך חודש מאי, הציע מסרי, שהחזיק ברשותו אקדח שלא כדין, לאדם נוסף לירות לעבר שוטרים מתוך מניע לאומני-אידאולוגי.

ירו אל עבר השוטרים

באותה העת הגיעו שוטרים למלון "עכותל" שהוצת, על מנת לחלץ תיירת ותינוק. כשזיהה מסרי את השוטרים, הוא ירה לכיוונם. כשסיים את התחמושת שהייתה ברשותו, הוא והאדם הנוסף הצטיידו בתחמושת נוספת והגיעו לאזור מסגד אלג'זר. בשלב זה ירה מסרי לעבר השוטרים. הכוח המשטרתי זיהה את מקור הירי, ופגע באדם הנוסף. לאחר שמסרי המשיך לירות מאקדחו של האדם הנוסף, השוטרים פגעו גם במסרי בבטנו. מסרי גם נאשם בהתפרעות ויידוי אבנים על שוטרים סמוך למסגד.

חלואני נאשם כי שהה על סירה של משפחתו שעגנה במרינה בעכו. במהלך הערב הגיעו רעולי פנים וביקשו ממנו בנזין לצורך הצתת מקומות בבעלות יהודית, והוא מסר להם ליטר בנזין, ששימש אותם להצתת יאכטה בבעלות יהודים.

חילק בנזין למתפרעים

כמו כן, כך מתואר בכתב האישום, במהלך אותו ערב וביום למחרת חילק חלואני בנזין למתפרעים נוספים. באירוע נוסף ב-12 במאי, התקיימה התפרעות סמוך למסגד אלג'זר, אשר כללה יידוי אבנים, ירי זיקוקים ויידוי בקבוקי תבערה כנגד כוחות משטרה. במהלך ההתפרעות, הגיע חלואני עם אקדח ושני כדורי תחמושת וירה באוויר לכיוון השוטרים.

______________________________________________________________________

עו”ד שפיק דרבאשי

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות