"הרו"ח לא זמין כרגע"

במבצע ביקורות מס הכנסה בעמותות בתל אביב והאזור נמצא כי רק 3 עמותות מבין 24 שנבדקו לא רשמו הכנסות כחוק. מה אמרו לחוקרים מי שנתפסו "על חם"?
גילי סיוון-כהן |
רשות המסים, ארכיון.

במבצע ביקורות מס הכנסה שהתמקד בעמותות בתל אביב והסביבה, נמצא כי מתוך 24 עמותות שנבדקו רק 3 עמותות לא רשמו הכנסות כנדרש. המבצע, שנערך על ידי פקיד שומה תל אביב 5, נערך בערים ת"א, בני ברק, רמת גן, גבעתיים ורמת אפעל, ובמסגרתו בוקרו עמותות מתחום הספורט, תרבות, גני ילדים, ישיבות ובתי ספר, לגביהם הגיע מידע על העלמת הכנסות לכאורה או עמותות בעלי מחזורים גבוהים.

בין העמותות שנמצאו בהן ליקויים, הגיעו המבקרים לעמותה מתחום הדת בבני ברק, שם מצאו צ'ק על סך 980 שקלים שלא נרשם בספרי העמותה. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשם הצ'ק ענה מנהל העמותה: "זה צ'ק פיקדון והלקוח התחייב להביא במקום מזומן".

"טעות"

בעמותה אחרת ברמת גן, גם היא מתחום הדת, נמצא בביקורת כי התקבלה תרומה על סך 2,340 שקלים שלא נרשמה בספרים כנדרש. כאשר נשאל על כך ענה מנהל העמותה כי: "הדבר נעשה בטעות". בעמותה מתחום החינוך בתל אביב, נמצאו במהלך הביקורת תקבולים בסך 2,870 שקלים שלא תועדו בספרי העמותה. כאשר נשאל על כך, ענה מנהל העמותה: "הרו"ח לא זמין כעת, הוא יגיע וייתן הסבר על העניין".

מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים. ‏

___________________________________________________________

עו”ד ניר יסלוביץ

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות