איך נבצע שיבוץ והעברה מחדש של ילדים בבתי ספר?

בימים אלו מקבלים הורים את הודעות השיבוץ של ילדיהם. איך מתבצע ההליך והאם ניתן לערער על ההחלטות? עו"ד יעל טישלר מסבירה את כל מה שחשוב לדעת בנושא
עו"ד יעל טישלר |
יחזרו מחר ללימודים. תלמידים בדרך לביה"ס אילוסטרציה envato

הגוף האחראי לשיבוץ ילדינו למוסדות החינוך הוא רשות החינוך המקומית, במסגרתה מתכנסת ועדה שמחליטה כיצד ואיך לשבץ את ילדיכם.

אולם, לעיתים אנו סבורים כי נפלה טעות בהחלטת הוועדה ובית הספר שנבחר אינו המקום הנכון עבור ילדינו. הבשורה הטובה היא כי ניתן לשנות זאת!

עוד בנושא:

בית הספר או גן הילדים הוא המקום בו ילדינו מבלה את רוב שעות היום.

במדינת ישראל נושא השיבוץ של ילד לבית הספר נקבע, לרוב, על פי מקום מגורים, דת וצרכים מיוחדים.

עו"ד יעל טישלר

במידה ונרצה לשנות את השיבוץ ולבקש העברה, עלינו לזכור מספר דברים:

1.

זמנים – קיים "חלון הזדמנויות" מסוים, במסגרתו ניתן להגיש בקשה לרשום את ילדינו לבית ספר והוא בד"כ מתרחש בין החודשים פברואר למרץ. ניתן להגיש בקשה להעברת ילד בכל מועד של השנה ושלא במסגרת חלון זמן רשמי זה, אולם הדבר מחייב לספק הסברים כבדי משקל, כמו אי התאמה חינוכית או חברתית למסגרת, מעבר מגורים או מחלת ילד. בדרך כלל בקשת העברה תתייחס לשנת הלימודים הבאה למעט במקרים חריגים בהם יש הצדקה להעברה מיידית.

2.

ביורוקרטיה – את הבקשה יש להגיש בנוסח המדויק והמתבקש בחוק, לרשות החינוך המקומית (במקרה של העברה למוסד פרטי, יש לצרף אישור של קבלה למוסד).

3.

ערעור – במידה והתקבלה תשובה שלילית, ניתן לערער עליה. את הערעור מגישים עד שבוע ממועד קבלת הדחייה למנהל המחוז.

4.

רשות החינוך הקולטת את התלמיד אינה רשאית לבצע רישום ללא קבלת טופס העברה מרשות החינוך השולחת את התלמיד.
זכרו! כהוריו של הילד, בידיכם הזכות המלאה לדרוש את הטוב ביותר עבור ילדיכם.

אילוסטרציה envato

זכות הטיעון

במקרה בו מדובר במעבר לחינוך המיוחד, החוק מקל על הוריו של הילד ומאפשר מעבר נוח יותר לבית הספר, בהצגת מסמכים להתאמה לחינוך המיוחד, כמובן.

לעיתים, גם כשאנו סבורים שבית הספר בו נמצאים ילדינו הוא אכן המקום הנכון עבורם, בית הספר סבור אחרת ומעוניין בהרחקת ילדינו ממסגרתו. כדי שיוכל לעשות זאת בפועל, על בית הספר לעבור מספר שלבים, במסגרתם יהיה חייב לתת לילד ולהוריו את הזכות לטעון כנגד הרחקתו של הילד, וגם אז, ניתן לערער על ההחלטה.

חשיבות הייעוץ המשפטי

במקרה בו בית הספר סבור כי על התלמיד ללמוד בבית ספר לחינוך מיוחד וההורים חולקים על החלטה זו, להורים תהיה זכות טיעון בעניין מול ועדת אפיון וזכאות. גם בעניין זה ניתן להגיש ערר על ההחלטה לוועדת ערר הפועלת במשרד החינוך.

במידה ובקשתכם לשיבוץ או להעברה לא התקבלה, עדיין יש מה לעשות בעניין! באמצעות עו"ד הבקיא בתחום החינוך על בוריו ונהליו, תוכלו להגיש השגה ובמידת הצורך עתירה בנושא לבית המשפט לעניינים מנהליים ולהגדיל את סיכוייכם לשנות את רוע הגזירה. משרד עו"ד יעל טישלר כאן בדיוק בשביל זה. לאתר המשרד לחצו כאן.


עו"ד יעל טישלר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות