ייצרו נשק כדי לפגוע ביהודים: "היום נשרוף את רמלה"

כתב אישום הוגש נגד שני נערים ערבים ולפיו הם הכינו עשרות בקבוקי תבערה במטרה להשליכם אל עבר יהודים כנקמה על כך שאחיו של אחד מהם הותקף באבנים
דניאל בן חמו |
בקבוקי תבערה, צילום: פלאש 90

לבית משפט המחוזי מרכז, בשבתו כבית משפט לנוער, הוגש כתב אישום כנגד שני קטינים בגין ייצור נשק. זאת לאחר, שהכינו בקבוקי תבערה במטרה להשליכם לעבר יהודים. "במציאות החברתית והביטחונית במדינה והמתיחות ההולכת וגוברת בין האוכלוסיות השונות, נשקף סיכון רב ממי שנותנים ידם להתססת הרוחות ונוטלים חלק בפעולות אלימות ובהפרת הסדר הציבורי", נכתב בבקשה למעצרם עד תום ההליכים.

על פי כתב האישום לפני כחודש, סיפר אחיו של אחד הנאשמים הקטינים כי הותקף על ידי קבוצה של יהודים, שרגמו את רכבו באבנים וגרמו לפציעתו. לאור האמור, החליטו הנאשמים לייצר 30 בקבוקי תבערה, כיומיים לאחר האירוע החלו להכין בקבוקי תבערה במטרה להשליכם לעבר יהודים.

"לשרוף את רמלה"

לאחר הכנת הנשק, תיעד אחד הנאשמים את עצמו, כשהוא רעול פנים, יחד עם הנשק ושלח את הסרטון מהטלפון הנייד שלו כשהוא מלווה בהצהרה: "היום נשרוף את רמלה".

בבקשת המעצר עד תום ההליכים ציינה כי: "במציאות החברתית והביטחונית במדינה והמתיחות ההולכת וגוברת בין האוכלוסיות השונות, נשקף סיכון רב ממי שנותנים ידם להתססת הרוחות ונוטלים חלק בפעולות אלימות ובהפרת הסדר הציבורי. במצב דברים זה, יש צורך של ממש להורות על מעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים של מי שלוקח חלק פעיל ומשמעותי בפעילויות אלה, על מנת להבטיח את השבת הסדר הציבורי על כנו. בנסיבות אלה, גובר החשש ששחרורם של המשיבים עלול להביא להתססת הציבור ולליבוי מהומות".

בנוסף, לאחד הקטינים מיוחס כי במהלך חודש דצמבר 2020, החזיק נשק מסוג אקדח ברמלה וכי במהלך החודשים יוני 2020 ועד פברואר 2021, בהזדמנויות רבות, החזיק ונשא הנאשם כלי נשק ותחמושת שונים במהלך ביקוריו בשכם.

____________________________________________________________________________

עו״ד פלילי ניר ליסטר

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות