גנב הרכב שמעולם לא הוציא רישיון

ביהמ"ש גזר 51 חודשי מאסר על נאשם, שגנב, ביחד עם חבריו לכנופייה, מספר רכבים מסוג מזדה 3 באמצעות משבש תדרים: "העבירות מלמדות על תעוזה והעדר מורא"
אייל חן |
אילוסטרציה evanto

שופט בית משפט השלום בראשון לציון, עמית מיכלס, גזר 51 חודשי מאסר ושלוש שנים שלילת רישיון, על גנב רכבים באמצעות משבש תדרים, אשר נתפס בזמן גניבת הרכב נוהג בפסילה וללא רישיון נהיגה. "לא ניתן להתעלם מהעובדה שפוטנציאל הנזק לחיי אדם באותם מקרים היה משמעותי. הרקע והמניע לביצוע העבירות היה רצונו של הנאשם להשיג רווח כלכלי מהיר וקל", לשון גזר הדין.

מכתב האישום עלה שהנאשם ואדם נוסף, חברו יחדיו ותיאמו לגנוב כלי רכב מסוג "מזדה 3" בשיטה דומה, לפיה הגיעו שניהם לכתובת מסוימת עם רכב "מוביל", אותו החזיק האדם הנוסף, שם היו פורצים לרכב, אחד מהם היה נוהג ברכב הגנוב והשני ברכב המוביל.

נזק למדינה

בסמוך למועד הגניבה התקשרו ביניהם השניים באמצעות מסרונים לצורך תיאום הגניבה. בכלל זה שלחו הנאשמים זה לזה מיקומים ותמונות של כלי הרכב, התכתבו ביניהם בנוגע לשעות ביצוע הגניבות, והצטיידו במכשיר משבש תדרים. בכתב האישום צויינו שלושה מקרים בהם הנאשם גנב רכבים כולם מסוג מאזדה 3. גניבה אחת מראשון לציון, השנייה מחולון והשלישית בה נתפס באזור צומת שילת.

השופט מיכלס ציין בגזר הדין כי נזק עקיף שנגרם כתוצאה ממעשי הנאשם הוא הנזק לכלכלת המדינה ולציבור בגלל השפעתם על גובה פרמיות ביטוח הרכב. נהיגה בזמן פסילה, ללא רישיון וללא ביטוח פוגעת בביטחון המשתמשים בדרך ויש בה משום הבעת זלזול בשלטון החוק ובחיי אדם.

תעוזה והעדר מורא

"הנאשם", נכתב בגזר הדין, "היה מעורב בגניבתם של שלושה כלי רכב כאשר בשניים מהמקרים ביצע את העבירה המוגמרת ובאחד מהם סייע לאחר לגנוב את הרכב. העבירות בוצעו, כאמור, כחלק מתכנית עבריינית מתוכננת היטב ותוך איסוף 'מודיעין', באמצעותו ידעו הנאשם וחבריו לאילו כלי רכב להגיע. הסתייעות הנאשם וחבריו במכשיר אלחוט משבש תדרים וברכב מוביל מצביעים הן על מקצועיותם והן על תחכום ומיומנות שהפגינו".

"העבירות בשניים מהאישומים בוצעו לאור יום, עובדה המלמדת על תעוזה והעדר מורא", כתב השופט מיכלס והוסיף: "משנה חומרה מצאתי במעשים המתוארים באישומים 1 ו-2, במסגרתם נהג הנאשם בזמן פסילה, מבלי שהוציא אי פעם רישיון נהיגה, וכשהוא נוהג ללא ביטוח. למרבה המזל הסיכון הממשי שנוצר לציבור הנוסעים והולכי הרגל, לא מומש ואיש לא נפגע. מאידך גיסא, לא ניתן להתעלם מהעובדה שפוטנציאל הנזק לחיי אדם באותם מקרים היה משמעותי. הרקע והמניע לביצוע העבירות היה רצונו של הנאשם להשיג רווח כלכלי מהיר וקל".

_______________________________________________________________

לצפייה ודירוג כבוד השופט עמית מיכלס

_________________________________________________________________

עו”ד פלילי אליז קסנטיני

שתף את הכתבה ב:
רוצים להשאר מעודכנים בכל מה שחם בעולם המשפט?
הורידו את אפליקציית אוביטר:

אפליקציית אוביטר לאנדרואיד https://bit.ly/31H6hrk

אפליקצית אוביטר לאייפון https://apple.co/31GhGHV

לדף הפייסבוק שלנו https://bit.ly/32LKr5E

להצטרפות לאחת מקבוצות הוואטסאפ שלנו https://obiter.co.il/ask-lawyer

אתר החדשות המשפטיות obiter.co.il עושה כל מאמץ לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו. אולם לעיתים התמונות והסרטונים מופצים ברחבי הרשת ולא מתאפשרת הגעה למקור החומר הויזאולי, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר office@obiter.co.il

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות